Re: Czarny ekran i biały kursor, czyli WinXP umarł

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Mon 05 Apr 2010 - 11:26:45 MET DST

Użytkownik "Mariusz Wlodarczyk" <mdw2@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:hpc6ef$h0e$1@inews.gazeta.pl...
> Hej!
>
> Wczoraj wyłączyłem komputer zupełnie normalnie po normalnej,
> bezproblemowej pracy. Włączam go dzisiaj. Po u
> ruchomieniu pokazała się informacja, że jakieś programy się powiesiły
> przy starcie. No to poprawnie robię reboot i...
> więcej się Windows (XP Pro SP2 PL) nie uruchomił. Pokazują się ekrany
> BIOSa (mogę wejść do BIOSa), potem cz
> arny ekran, biały kursor miga i tyle. Próbowałem wyłączać, rebootować
> i ciągle nic. WIndowsa nie ma. :(
>
> Czy mogę zrobić coś innego niż zgranie wszystkiego na inny dysk (po
> [...]

Czy masz konsolę odzyskiwania? Albo wiesz, jak odpalić i wejść do niej?
Można też z płyty Windows 2000...
Jeśli masz NTFS, to odzyskanie danych jest niemal pewne, jeśli FAT, to
niemal niepewne. Szansę ratunku radykalnie zwiększa uprzednie
zdefragmentowanie partycji, zwłaszcza FAT, przy NTFS nie jest to tak
bardzo istotne.
Wykonaj z wiersza poleceń konsoli chkdsk /p (nie przez /f, ta opcja w
konsoli to właśnie /p) i spróbuj ponownie wystartować system.
Oczywiście, jak każda procedura naprawcza ma pewne ryzyko, ale przy NTFS
jest ono minimalne.
Jeśli nie pójdzie normalne odpalenie, to odpal w trybie awaryjnym i
spróbuj zamknąć normalnie, następnie odpal normalnie, nie awaryjnie...

Jeśli masz możność podpięcia dysku do innego komputera, wskazane, by
miejsca tam było conajmniej tyle, ile masz danych na partycji
systemowej, zrzuć wszystkie te dane, partycję sformatuj, upewnij się, że
jest aktywna - aktywacja partycji sformatowanej w systemach linii NT
automatycznie czyni ją startowalną, zrzuć dane z powrotem, system
powinien wstać. Upewnij się, że rzeczywiście wszystko zostało
przewalone, więc chkdsk /f (spod systemu właśnie tak) będzie zapewne
wskazane.

Jeśli to nie pomoże, napisz na grupę, pomyślimy dalej.

--
((*))
((+))