Re: Czarny ekran i biały kursor, czyli WinXP umarł

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 05 Apr 2010 - 11:24:00 MET DST

"Mariusz Wlodarczyk" napisał:

> Czy mogę zrobić coś innego niż zgranie wszystkiego na inny dysk
> (po podłączeniu do innego komputera) i format partycji systemowej?
> Może jednak dałoby się spróbować jakieś magicznej "samonaprawy"
> WIndowsa? Ma ktoś jakąś radę?

Przed przystąpieniem do "samonaprawy" należy bezwzględnie przeprowadzić
diagnostykę sprzętu, przede wszystkim dysku oraz sprawdzić i usunąć
ewentualne skutki porannego "dyngusa" ;-)
http://www.grush.one.pl/article.php?id=diagnostyka
Dopiero po upewnieniu się, iż sprzęt jest sprawny, można spróbować naprawić
Windę. Najpierw należy oblecieć dysk z Konsoli odzyskiwania poleceniem
chkdsk z odpowiednimi opcjami, nie zaszkodzi też wykonanie fixboot i fixmbr:
http://support.microsoft.com/kb/314058/pl
W dalszej kolejności można spróbować opcji przywracania systemu z wiersza
poleceń:
http://support.microsoft.com/kb/304449/pl
Jeśli powyższe działania nie przyniosą skutku, pozostanie instalacja
naprawcza:
http://support.microsoft.com/kb/315341/pl (Metoda 2)

JoteR