Re: Jak zabezpieczyæ netbooka przed awari± systemu?

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.usunto.pl>
Data: Sun 14 Mar 2010 - 14:17:58 MET

Dnia Sun, 14 Mar 2010 13:58:42 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> Tak. XP nie potrafi zmieniać rozmiaru partycji, a do zakupu Partition
> Magica jeszcze nie dojrzałem.

I lepiej nie dojrzewaj - to wyjątkowo kosztowny sposób skopania sobie
partycji. Zwłaszcza, że darmowy gparted (możliwy do użycia z bootowalnego
pendrive) jest dużo bezpieczniejszy. Poza tym dziwi mnie, po co chcesz
backupować cały dysk? Przecież czysty system tam zajmuje nawet nie
dziesiątą część dysku.

Poza tym... coÅ› tu siÄ™ nie zgadza. Dysk masz zamontowany 160GB
(160000000bajtów). W przeliczeniu na GiB daje to 150GiB, ty widzisz 140GiB.
Gdzie jest to 10GiB? Może jednak masz tą ukrytą partycję z kopią zapasową
oprogramowania?

Widzisz, w opisie technicznym na stronie HP można znaleźć:

"Dołączone oprogramowanie
Partycja do odtwarzania po awarii (z możliwością odrębnego odtwarzania
systemu, aplikacji i sterowników)
Opcjonalna zmiana położenia partycji do odtwarzania po awarii
Narzędzie do tworzenia dysków CD/DVD do odtwarzania po awarii
/.../"

Może warto by zajrzeć do instrukcji?

> No tak, zastanawiam się nad tym. Ale to tak z 300zł trza dać pewnie na
> taki dysk. Jakieś na Alledrogo widziałem za 130, ale bez gwarancji.

> A ta wersja Free jest free z jakiego powodu? Bo Partition Magic Free to
> jest tylko demo, bez zapisu. Ten zmienia, jak rozumiem? Pytam, bo nie
> chcę za bardzo zaśmiecać tego mojego biednego systemu bez ratunku.

Gparted jest i będzie free.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."