Re: Jak zabezpieczyć netbooka przed awarią systemu?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 14 Mar 2010 - 13:38:18 MET

Dnia Sun, 14 Mar 2010 13:05:31 +0100, Przemys³aw Adam ¦miejek
napisa³(a):

> Ale nie wiem jak mam tak± kopiê ratunkow± zrobiæ! By³a mowa o robieniu
> obrazu dysku C, a on zajmuje 140GiB, z czego oko³o 20 ju¿ jest zajête na
> system i programy

A jest jaki¶ problem ze zmian± wielko¶ci tej partycji? Przecie¿ od dawna
wiadomo, ¿e uk³ad partycji proponowany przez producentów notebooków jest
z punktu bezpieczeñstwa systemu wysoce nieoptymalny. Poza tym zawsze
mo¿na a/ podpi±æ poprzez USB pojemny dysk twardy zamiast pendrajwa, b/
zapu¶ciæ program potrafi±cy stworzyæ obraz partycji z pominiêciem
wybranych folderów. Na przyk³ad doskona³y, maleñki, bezinstalacyjny i
absolutnie bezkonkurencyjny Drive Snapshot
http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm, c/ obrazek mo¿na zapisaæ na
drugiej partycji, a potem normalnie przegraæ go spod eksploratora na
inny napêd.

> (nie liczê moich danych, które mogê owszem, spróbowaæ
> przegraæ na innego kompa przed archiwizowaniem).

O w³a¶nie. Swoje dane powiniene¶ na bie¿±co regularnie backupowaæ na
zewnêtrznym no¶niku, wtedy nie trzeba bêdzie ich w³±czaæ do obrazka.

http://www.paragon-software.com/home/pm-express/

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/