Re: Jak zabezpieczyć netbooka przed awarią systemu?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Sun 14 Mar 2010 - 12:41:05 MET

W dniu 2010-03-14 11:42, Piotr Smerda pisze:
> Zrób sobie na innym komputerze bootowalny pendrive np z BootITem, zbootuj
> tego netbooka z pendrive i zrob obraz dysku na dysk zewnętrzny
> (pendrive/hdd/sdd) i po temacie. Potem w razie problemów odzyskasz partycję
> i już.

a) Dlaczego na innym kompie mam robić tego pendrajwa? Nie da się z tego
samego?

b) Jak mam zrobić kopię na INNY dysk, skoro pendrajwy nie są aż tak
pojemne, a innego nośnika nie ma na tym kompie?

> I na przyszłość zabezpiecz się (tak jak napisał Ci Konrad) prosząc tego,
> kto sprzedał Ci tego netbooka (HP/allegro/sklep) o płytę typu recovery. Ona
> powinna być dołączana do tego sprzętu.

Od lat już takich rzeczy się nie dołącza. 4 lata temu, jak kupowałem
Acera też już nie było. Tylko było narzędzie do robienia takiej płyty, a
do tego była partycja dodatkowa właśnie z instalką. Tu nie ma ani
jednego ani drugiego.

> A jeśli jej nie masz to musisz
> poszukać kogoś kto ma taką płytę i po prostu sobie ją skopiuj.

Ale nikt nie ma takiej płyty, bo ona nie jest dawana do zestawu. A do
tego laptop nie ma napędu CD/DVD. Więc pozostaje tylko w jakiś sposób
zrobić ratunkowego pendrajwa, ale nie na zasadzie kopii obrazu dysku, bo
nie ma tak dużych pendrajwów, tylko jakiegoś takiego, co będzie sam
system odtwarzał.

--
Przemysław Adam Śmiejek