Re: zmiana wielkosci partycji

Autor: Michal Biek <mbiek_at_2.pl>
Data: Tue 23 Feb 2010 - 18:59:10 MET

szymek log(in):
> na kompach z XP mam partycje 15 i 20 GB od 8 lat, i po prostu
> najzwyczajniej w świecie nigdy większych nie potrzebowałem, co
> więcej przez wiele lat pozostawały zapełnione ca. w 1/2.
> myśląc o instalowaniu W7 myślę ze z takim wykorzystaniu jakim
> dotychczas powinno mi 40 GB wystarczyć.
> W nowym komputerze mam W7 HP x64, 6 RAM i 450 GB HDD. Myślicie że
> zagospodarowanie 40-50 GB partycji może mi nie wystarczyć taka ilość?
> Nie używam hiberfil, nie używam stronicowania, przywracanie systemu
> albo minimalnie albo wyłączam korzystając z regularnych obrazów
> [...]

Można i siak i owak :-)
Np. na laptopie mam dysk 160 GB-partycję sys_Vista.
Obecnie dysk zapełniony na ca 40 GB. Do tego mam dysk USB 250GB.
Na jednym PC-stacji mam 3 dyski (partycje systemowe ca 100 GB) + dysk
USB 320 GB.
itd.
Na tych zestawach używam wszystko co się da (nie żałuję sobie;-), a
przede wszystkim to co potrzebuję.
Z Twoich rozsądnych wyjaśnień wnoszę, że 40 GB na dzisiaj powinno Ci
faktycznie wystarczyć.
BTW sys_7 zainstalowałem na partycji ca 100 GB i amen. Nawet gdyby mu
kiedyś zabrakło to mam rezerwę :-).
Nie będę tu twierdził-przekonywał, czy to jest lepsze, optymalniejsze,
racjonalniejsze ... od partycji sys 40-50 GB. De facto w ten sposób
zadbałem o swój komfort i mam spokój.
P.S.
Jeżeli chodzi o obrazy partycji to nie cierpię ich :-) Robię ino backupy
danych.

--
MICHAL: Mechanical Intelligent Calculation
and Hazardous Assassination Lifeform