Re: Ekspresowa Fragmentacja

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Dec 2009 - 17:37:31 MET

Radosław Sokół pisze:

> Można. Pytanie jak to zostało zaimplementowane w konkretnym
> programie. Obstawiam, że programy wolą dopisywać nowo pobra-
> ne fragmenty na końcu pliku niż alokować plik w całości lub
> fragmentami (bo wtedy nie byłyby w stanie wykryć przy wzna-
> wianiu ile już faktycznie zostało ściągnięte, a ile jest
> tylko zaalokowane na zapas).

Nawet przy ściąganiu z przeglądarki? jeszcze w P2P bym to rozumiał ale
ściąganie z FTP? żaden znany mi program jak na razie nie umie zapisywać
pliku bez fragmentacji setkami fragmentów.

> Jeszcze jedno pytanie: jakiegoś antywirusa masz?

Nie. Właśnie owa praca antywirusa doprowadzała mnie do szału i była to
funkcja która wyłączała tak naprawdę całego antywirusa. więc
zrezygnowałem z używania.
> On może
> a) spowalniać odczyt sfragmentowanych plików, b) zwiększać
> fragmentację przy zapisie. Bo przy całym moim używaniu Win-
> dows nie spotkałem się z tak intensywną fragmentacją wszyst-
> kiego.

Jako ze antywirusa nie ma to nie ma tez co fragmentowac, fragmentuje sie
wszystko. nie ważne jaki program zapisuje na dysk. Po prostu
fragmentuje,nawet w obrębie tej samej ilości miejsca.

Nawet zrobienie czegoś takiego jak kopiowanie kilku GB na pustą partycje
powoduje większe fragmentowanie niż na dysku źródłowym, wiec nie wiem,
może to jakaś specyficzna forma bezpiecznego zapisywania?