Re: Ekspresowa Fragmentacja

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 29 Dec 2009 - 16:13:10 MET

Osadnik pisze:
> Hmm, ale przecież rozmiar pliku przy pobieraniu jest wykrywany wiec
> czemu by nie zarezerwować tyle a nawet ciut więcej w razie czego i
> naddatek obciąć? Poza tym czy kawałki mógłby zapisywać obok siebie anie

Można. Pytanie jak to zostało zaimplementowane w konkretnym
programie. Obstawiam, że programy wolą dopisywać nowo pobra-
ne fragmenty na końcu pliku niż alokować plik w całości lub
fragmentami (bo wtedy nie byłyby w stanie wykryć przy wzna-
wianiu ile już faktycznie zostało ściągnięte, a ile jest
tylko zaalokowane na zapas).

> Własnie mam te przypadłość ze mi sie fragmentuja pliki albo długie
> czytane sekwencyjnie albo małe ale w astronomicznych ilościach (to tez
> sie odbija bo czas poszukiwania wszystkich plików które maja po 2 - 3
> fragmenty tez trwa). I kombinuje jak tu fragmentacje spowolnić. Moze
> jeszcze jakieś inne rady tak jak z programem pocztowym :>

Jeszcze jedno pytanie: jakiegoś antywirusa masz? On może
a) spowalniać odczyt sfragmentowanych plików, b) zwiększać
fragmentację przy zapisie. Bo przy całym moim używaniu Win-
dows nie spotkałem się z tak intensywną fragmentacją wszyst-
kiego.

|                 |  Politechnika Śląska                   |