IE oraz Opera i zapamiętywanie haseł.

Autor: Jarek P. <jarek[kropka>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 22:49:22 MET

Witam !

Dla jasności na wstępie zaznaczam: tak, wiem, że są hasła, których
się nie powierza przeglądarce, zwłaszcza takiej, jak IE. Ale jest
też mnóstwo innych sytuacji, w których najwygodniej jest kliknąć w
"loguj automatycznie" i potem wchodzić wprost na spersonalizowaną
stronę, zamiast za każdym razem się logować, mówię tu o wszelkich
forach dyskusyjnych choćby.

I teraz o co mi chodzi. Uzywam na codzień dwóch komputerów:
prywatnego, w którym za przeglądarkę internetową służy Opera oraz
służbowego, w którym mam IE 7, po cichutku załatany nakładką IE7
PRO. Na obu tych komputerach jako OS jest XP. Do niedawna w obu
przeglądarkach "zapamiętywanie haseł" było wyłączone, po prostu
logując się dajmy na to na "naszom klasem" zaznaczałem pod hasłem
"pamiętaj mnie" i tyle.

Od jakiegoś czasu, na obu komputerach, a więc i na obu
przeglądarkach występuje identyczny problem: nieważne, ile razy nie
zaznaczałbym "pamiętaj mnie", nieważne, czy dodatkowo nie włączę
managera haseł i na pytanie odpowiem "tak, pamiętaj to hasło", i
tak, za każdym razem, kiedy komputer nie jest rozhibernowywany, ale
odpalony od zera i przeglądarkę uruchamiam od nowa, na wszystkie
strony z hasłami muszę się ręcznie logować.

Nie ukrywam, wkurza mnie to. Z równoległości wystąpienia problemu
wnoszę, że winna jest któraś aktualizacja XP i wtedy problem
powinien być powszechny. Ktoś podpowie, co z tym zrobić?

J.