Re: Windows 7 64 czy 32

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Thu 26 Nov 2009 - 21:43:27 MET

> Chciałem kupić i zainstalować <windows7>. Tu mam pytanie. Czy pod wersją
> <windows7 64> będą chodziły programy z <Xp 32> ?

XP już nie wystarcza ? Poczekałbym z 7 na dotarcie do wydania SP1.
Zakładając, że masz już procesor z obsługą rozkazów 64-bitowych i conajmniej
3-4GB ramu to możesz brać wersję 64-bit. 7-ka jest bardziej nakierunkowana
na 64bity niż 32. Programy będą chodziły w 98%, najczęściej problemy
sprawiają takie, które wypuszczono równocześnie w momencie wyjścia systemu
(zwłaszcza sterowniki urządzeń). Co prawda czasami zdarzyć się mogą takie
które nie ruszą na żadnej wersji 7-ki niezależnie czy 32 czy 64. Najwięcej
kłopotów bywa z nietypowymi sterownikami do skanerów, drukarek i kart TV.
Niektórych nie będzie bo producent zarzucił wsparcie, na niektóre przyjdzie
poczekać ruski miesiąc.