Re: Systemowe dylematy

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 24 Nov 2009 - 23:20:29 MET

Michal Kawecki pisze:
> kupowany na przestrzeni ostatnich 5 lat, gdzie znajdziesz i Win98, i XP,
> i W2k3, i Visty, i rozmaite oprogramowanie magazynowo/księgowe napisane

I łatwiej jest zdecydowanie zapewnić współpracę Windows 7
z XP i Vistą, niż Windows 98 z dowolnym z pozostałych.

> m.in. pod DOS-a. A potem powiedz prywatnym właścicielom, którzy ważą
> każdą złotówkę, że "pojawił się Nowy Wspaniały System Microsoftu Windows
> 7" - i oni już, natychmiast, muszą powymieniać sprawne maszyny na inne
> sprawne maszyny, bo te na których firma działa to już przeżytek i pod
> Nowy Wspaniały System Windows 7, który też trzeba oczywiście natychmiast
> zakupić, one się nie nadają...

Nie muszą *wymieniać*. Wystarczy, że nowe komputery będą z
nowym systemem i nowym oprogramowaniem. Przecież nie można
rozszerzać bazy sprzętowej i programowej firmy komputerami
z drugiej ręki.

A komputery z Windows 98 umrą. To jest pewne. Po prostu fi-
zycznie przestaną działać i bardziej będzie się opłacało
kupić nową maszynę z nowym systemem, niż przelutowywać kon-
densatory na dziesięcioletniej płycie głównej. Nie można z
ich powodu trzymać się ciągle systemu sprzed dziesięciu lat!

PS. Mam doświadczenia z taką małą firmą, która też dysponuje
     właśnie komputerkiem z Windows 98. Komputerkiem, z którym
     nieustannie są kłopoty bo po prostu dogorywa fizycznie
     już. Regularnie dokupowane były nowe komputery, najnowszy
     jest już dwurdzeniowym Athlonem X2 z Vistą. Ten Windows 98
     wyleci, bo już teraz został zastąpiony w zasadzie nowymi
     maszynami i obsługuje jeszcze tylko kilka programów, które
     trzeba przenieść na nowe maszyny.

     Gdy ktoś faktycznie pracuje na komputerze, to ważniejsze
     dla niego będzie to, że na K6 166 MHz czeka na dowolną
     operację całe sekundy, podczas gdy nowa maszyna robi to
     samo od ręki, bez czekania.

|                 |  Politechnika Śląska                   |