Re: Jak zmusić Wistę do Fullscreen?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 24 Nov 2009 - 22:03:22 MET

Sempiterna pisze:
> To, że Ty nie będziesz używać, to nie znaczy, że nie będą też inni. Nie

Dlaczego? Zmusi się ich. Pośrednio, ale się zmusi.

> to, że OIMW, (ale o politykę zahaczyć muszę), że żyjemy w wolnym kraju.

Wolność kończy się tam, gdzie kończy się możliwość zakupu.
Gdy nie będzie już można kupić mikroprocesora i systemu
operacyjnego, które będą w stanie uruchomić program DOSowy,
pojawi się *konieczność* zastąpienia go czymś nowszym.

Lepiej to zrobić wcześniej, niż być zmuszonym później.

> desek, gwoździ i sznurków, i będzie to działało, to nam nie wolno
> zabronić używania tego. Do dziś np. niektóre z tematów medycyny

Ale wolno odradzać korzystania. Wolno pokazywać, że nie ma to
sensu i jest szkodliwe choćby dla postępu, niezawodności i
rynku twórców oprogramowania.

Poza tym nie rozmawiamy teraz o uruchamianiu starych progra-
mów na starych komputerach, ale o narzekaniu, że stare pro-
gramy nie działają na *nowych* komputerach. Tutaj według
mnie nie ma już żadnej taryfy ulgowej dla narzekających.
Chcą starych programów? To niech używają starych maszyn!

> Ale nie wszystkie. Musisz niestety przyjąć do wiadomości, że nie każdy
> podnieca się nowowydanym Windows, niektórym naprawdę wystarczyło by NT4,
> musisz to przeboleć (z Visty/W7 tak naprawdę przydaje mi się jedynie

Ponownie tłumaczę: nie rozmawiamy o pasjonatach sprzętu
muzealnego tylko o narzekaczach kupujących nowiutkie kom-
putery!

> Podwójna emulacja? Znaczy się, tekstowa emulacja, graficznie emulowanego
> trybu tekstowego? I dlaczego sam monitor pokazuje mi w swoim OSD,
> rozdziałkę 720x400, kursor miga jak za dawnych, sprzedwindowsowych
> lat..., czego nie ma w żadnym z trybów graficznych? Przed momentem, w
> trakcie pisania, sprawdziłem na DOS-BOX-ie 0.73.

720x400 można spokojnie ustawić jako tryb graficzny, nie
tekstowy. Ale uruchamiałem DOSBoxa na Windows i zawsze emu-
lował tryb tekstowy w grafice.

PS, Właśnie odpaliłem DOSBoxa. Tryb tekstowy 80x25 wyświet-
     lił w 640x480, co potwierdził monitor. DOSBox 0.73 pod
     kontrolą Ubuntu 9.10. Jak koniecznie chcesz, sprawdzę
     pod Vistą.

|                 |  Politechnika Śląska                   |