Re: NERO InCD

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Thu 19 Nov 2009 - 22:26:34 MET

Użytkownik "Krzysztof K." <kowalik_k@op.pl> napisał w wiadomości
news:he4c22$88p$1@news.onet.pl...
> OK dzięki. To nie dla mnie. Od dłuższego czasu próbuje nauczyć pewna
> osobę nagrywać płyt - bezskutecznie. Nigdy nie korzystałem z InCd więc
> pewnie wogóle nie o to zapytałem. Chodzi mi o jakiś prosty sposób
> nagrywania płyta

Jeśli taką płytę, co ot, masz porcję danych i trzeba ją zrzucić - tak,
to zdecydowanie nie to. Zapis pakietowy jest po to, aby móc pliki
dogrywać etapami i nie bawić się w nowe sesje, które żrą miejsca
niemiłosiernie.

> cd-r i DVD+-R. Coś ale przeciągnij i upuść (myślałem że incd do tego
> służy).

Nie badałem Nerowego... W każdym razie, płytka po sformatowaniu jest
widoczna pod literką napędu nagrywarki, można na nią normalnie
przerzucać pliki, jak z dysku na dysk. Nie ma potrzeby zamykania, plik
sam się zamknie po dokonaniu zapisu. Nie jest to kompatybilne ze zwykłym
zapisem CD/DVD i wymaga odpowiedniego sterownika. Oczywiście należy
pamiętać, że po skasowaniu pliku użyte na niego miejsce nie wraca.
Chyba, że na CD-RW... ale nie o tym mówimy.

> Chodzi o to czy jest jakiś soft któryby nagrywał (dogrywał jeżeli
> ostatnia sesja nie zamyka płyty) w sposób przeciągnij pliki na napęd
> DVD-RW i poczekaj a on nagra.

To zwykły Nero. Z tym, ze pamiętaj, sesję trzeba zakończyć, inaczej mogą
być problemy z odczytem plików. Jak nie zamkniesz płyty, możesz dogrywać
sesje, pamiętaj jednakże, że każda zabiera na swoje cele c.z. 12-15MB
(dokładnie nie pamiętam), więc lepiej rzeczywiście pójść w zapis
pakietowy, a mając już zgromadzoną całą paczkę, przerzucić na "nie
kombinowaną" płytę CD/DVD, która będzie czytana we wszystkich systemach
bez dodatkowego sterownika.
System operacyjny nie ma tu wielkiego znaczenia, nowsze systemy mają po
prostu pewne elementy już wbudowane, a we wcześniejszych trzeba je
osobno wgrywać. Nie badałem tego w Windach powyżej XP. Zwróć uwagę, aby
nie wgrać jednocześnie więcej, niż jednego sterownika InCD, gdyż może
się to źle skończyć. Chyba, że taka możliwość jest w jasny sposób
oznajmiona.

Tyle na razie ode mnie, tyle po prostu przećwiczyłem swego czasu.

--
D4
Tu przerwał, lecz róg trzymał, wszystkim się zdawało,