Re: uzywany dell z nalepka

Autor: jureq <jureq_at_Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>
Data: Thu 12 Nov 2009 - 07:37:56 MET

Dnia Tue, 10 Nov 2009 04:21:58 -0800, Alojzy Zakalec napisał(a):

> Czyli mówisz, że ewentualną odpowiedzialność ponosi poprzedni
> właściciel? Tzn. w sytuacji kiedy był JUŻ zainstalowany windows ale
> jakis piracki, niezgodny z numerem licencyjnym na naklejce na laptopie?

Mówię po prostu, że jeśli on posiadał legalny windows OEM to tego
komputera, to miał dwie możliwości: mógł ci go sprzedać razem z
komputerem, albo nie sprzedawać. W tym drugim wypadku on sam nie może go
dalej używać, ale z kolei ty też nie posiadasz go legalnie pomimo, że
masz nalepkę na komputerze. Jak żeście się umawiali ja nie mogę wiedzieć.
Ty wiesz co było w opisie aukcji. Osobna sprawa czy masz obecnie
jakikolwiek dowód zakupu systemu Windows.

> Ale czy wtedy te systemy różnią się czymś konkretnym oprócz numeru
> licencyjengo? Może jeszcze jednym wpisem w Rejestrze? Innymi słowy jak
> zainstalujÄ™ np. OEM-HP na komputerzez Dell i zmieniÄ™ numer licencyjny na
> ten OEM-Dell z naklejki to czyż WTEDY JUŻ nie bedzie ów system OEM-Dell
> (a nie OEM-HP jak poprzednio)?

Z tego co wiem, różnice między np OEM-Dell i OEM-Hp są na tyle duże, że
żadne proste zmiany np w rejestrze nie wystarczą.