Re: uzywany dell z nalepka

Autor: Alojzy Zakalec <alojzy.zakalec_at_gmail.com>
Data: Mon 09 Nov 2009 - 14:48:09 MET

On Nov 9, 11:06 am, "-" <ojciecdok...@ryja.pl> wrote:
> czy po zakupie na allegro (licytacja) uzywanego komputera dell z nalepka
> licencyjna windows xp dell przysluguje mi prawo instalacji systemu?
>
> jesli odpowiedz jest pozytywna, kolejne pytania sa takie:
> czy system z plyty oem od innego komputera (nie dell) przy wpisaniu klucza z
> nalepki bedzie legalny?
> czy mozna znalesc w sieci/otrzymac od della kopie plyty z windows by
> zainstalowac system?
> komputer nie jest najprawdopodobniej od polskiego dystrybutora - czy
> zainstalowanie systemu w wersji polskiej bedzie mozliwe (tj legalne), czy
> [...]

Mam prawie identyczny problem. Sprzedający zapewniał mnie, że numer
icencyjny na nalepce na laptopie oznacza, że jestem właścicielem
systemu operacyjnego Windows i mogę sobie zainstalować system z
dowolnego źródła, potem zmienić numer licencyjny przy pomocy
specjalnego programiku udostępnionego przez Microsoft (lub po prostu
przez okienko dialogowe przy rejestracji wybierając specjalną opcję) i
normalnie legalnie zarejestrować go (telefonicznie bądź przez
internet).
Oczywiście musi się zgadzać wersja językowa systemu i jego podrodzaj -
np. nie można pomylić "XP Home Edition" z "XP Professional".

Proszę obecnych tu Szanownych Specjalistów o potwierdzenie lub
zaprzeczenie tym sugestiom. Ja sam tego jeszcze nie wypróbowałem (z
braku czasu a cały czas używam Linuksa na tym laptopie).