Re: MS Word 2007

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 07 Nov 2009 - 20:48:32 MET

Kermit pisze:
> Nie bardzo wiem o co chodzi, ale to chyba dziwna "zachcianka". Ale

Wiesz -- dostosowanie składu do zasad obowiązujących w pol-
skiej typografii nie jest chyba "dziwną zachcianką" :) Co
prawda ja osobiście nie wiem, czy taka zasada istnieje (nie
jestem specjalistą z typografii), ale jestem w stanie w to
uwierzyć.

PS. Jeszcze w ramach wytykania niedoskonałości TeXa: w dobie
     powszechności standardów TrueType/OpenType przydałoby się
     obsługiwać unikodowe czcionki tego formatu, a nie forsować
     własnego. Tym bardziej, że tekst TeXa poznać niestety z
     daleka -- Computer Modern brzydkie nie jest, ale piękne
     (szczególnie w porównaniu z dobrą odmianą Timesa czy
     Garamonda) też nie.

> Fakt. Standardowy LaTeX powstał dość dawno i nie był tworzony z myślą
> o unikodzie. W tym wypadku można użyć jego klona o nazwie XeTeX.

Szczerze mówiąc, w pewnym momencie obsługa Unikodu powinna
była zostać wprowadzona jako standard niezależny od dystry-
bucji.

> To chyba za daleko posunięte stwierdzenie...

Obawiam się, że nie. Ba, w warunkach sekretariatu olbrzymia
większość dokumentów to właśnie jednostronicowe pisma, czasem
tylko rozsyłane korespondencją seryjną do kilkudziesięciu
odbiorców -- ale często kierowane tylko do paru miejsc.

|                 |  Politechnika Śląska                   |