Re: Awaria Windows - poważny problem (długo będzie)

Autor: szymek <cacup_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 05 Nov 2009 - 16:20:52 MET

> To se ne da, dostaniesz komunikat, że dysku nie można zablokować, cóż,
> trzeba wtedy inaczej, wpisać chkdsk /r normalnie, ale wyrzuci komunikat,
> że skan może zrobić przy starcie... trzeba zezwolić. Albo podpiąć gdzieś
> ten dysk jako drugi, oraz zmodyfikować nieco komendę:
> chkdsk /r d:
> gdzie w miejsce d: wstawiasz literkę napędu, pod którym jest widziana
> badana partycja.

zapomniałem własnie napisac ze C to partycja z ktorej startuje. zrobiem
kilka razy po prostu pod rząd przy restsartach systemu z tego dysku ten
chkdisk /r i za każdym razem że "wolumin nie zawiera błądów" czy jakoś tak.

i nadal działa, pobadam ten stan rzeczy jeszcze jakis czas i dam znac

> Bywa, że w najnowszym BIOSie opcja ta już jest, miałem Della w swych
> rękach, dopiero po wgraniu newest biosa opcja się pojawiła.

jakis czas temu robiem flashowanie BIOSu (był w aktualizacjach na stronie
Toshiby). Zrobiłem, BIGOS się zflashował i działa. Od tego momentu producent
lapka nie udostępnia nowych wersji. w tej najnowszej niestety nie ma tego
przelacznika (w pozniejszych Tośiach już jest, bo jakies pol roku temu
stawiałem XP koledze na Satellite A300 i tam bez problemu znalazłem te
opcję).

> Zaciągnie po prostu sektory z błędną sumą kontrolną na nowo, uzdatniając
> je. Jeśli jednak nośnik jest zwalony, nie da efektu, lub na bardzo krótko.

a jest jakis sposób sprawdzenia checksum na tym dysku? tak tylko zeby
sprawdzic...

> Nie mam jakichś konkretnych preferencji, jednak dzisiejsze dyski
> procentowo są mniej zawodne... ja mam dobre skojarzenia z Seagate, ale
> Caviary też u mnie się spisują (...)

co powiesz na ktoryś z tych?
http://www.komputronik.pl/index.php/product/75522/Podzespoly-PC/Dyski-twarde/Seagate_Momentus_7200.4_320_GB_%287200,_16MB,_Serial_ATA-300,_G-Force%29.html
http://www.komputronik.pl/index.php/product/58759/Podzespoly-PC/Dyski-twarde/Seagate_Momentus_7200.3_320_GB_%287200,_16MB,_Serial_ATA-300,_G-Force%29.html

(co oznacza X w zapisie 7200.X przy nazwie dysku? jakis numer nie wiem,
generacji?)

http://www.komputronik.pl/index.php/product/62477/Podzespoly-PC/Dyski-twarde/WD_Scorpio_Black_320_GB_%287200,_16MB,_Serial_ATA-300%29.html