Re: Awaria Windows - poważny problem (długo będzie)

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 04 Nov 2009 - 11:39:02 MET

Użytkownik "szymek" <cacup@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hcrf04$e9v$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> zrobiłem *.bat jak pisałes, ale jakos nie moglem go prawidłowo
> wykonać. Zrobiłem po prostu:
>
> chkdsk /r
> chkdsk /r
> chkdsk /r
> chkdsk /r
> chkdsk /r
> chkdsk /r
> chkdsk /r
> chkdsk /r
> chkdsk /r
> chkdsk /r
>
> i zapisałem jako plik.bat (bez *.txt). przy wowołaniu chyba nie
> skanuje bo

Dokłądnie tak, dowolna nazwa i rozszerzenie .bat, lub .cmd.

> tylko cos w oknie cmd przelatuje ale nie skanuje. jak wywołać te np.
> 10

Spróbuj w danym katalogu najpierw wywolać okno wiersza poleceń, a potem
wywołaj sam plik... chociaż zaraz... Ty skanujesz to na napędzie na
którym chodzi system?
To se ne da, dostaniesz komunikat, że dysku nie można zablokować, cóż,
trzeba wtedy inaczej, wpisać chkdsk /r normalnie, ale wyrzuci komunikat,
że skan może zrobić przy starcie... trzeba zezwolić. Albo podpiąć gdzieś
ten dysk jako drugi, oraz zmodyfikować nieco komendę:
chkdsk /r d:
gdzie w miejsce d: wstawiasz literkę napędu, pod którym jest widziana
badana partycja.

> skanowań o ktorch pisałes? przepraszam, ale jestem troche laikiem.

Cóż, przyznaję, ciut przegapiłem, nie zrobisz tego wprost na partycji,
na której jest system. Można na siłę niekiedy zrobićto na innej
partycji, na której są otwarte pliki (mimo wszystko, dobrze je wpierw
pozamykać), po komendzie system zakomunikuje, że dysku nie można
zablokować do wyłącznego użytku, czy chcesz wymusić deinstalację, trzeba
się zgodzić i numer przejdzie.

> przy okazji 2 sprawy:
>
> 1. system postawiony od nowa na jednej kości zdrowej po skanowaniu
> HDDScanem dopchałem resztę aktualizacji i softu na dysk systemowy.
> Wypchałem prawie do 90% partycje C plikami, zapodałem Diskeeper, żeby
> troche poprzesuwał po dysku pliki i obserwuję ten system czy nie
> wystąpi zamrożenie. a tym etapie w poprzednich próbach (na 2 kościach,
> na obrazach) problem już się pojawiał. Tutaj póki co jest narazie
> stabilnie. Chciałem ten chkdsk zapuścic, no ale jw. :(

Bo na systemowym, to tylko z restartem, przebada przy wstawaniu systemu.

> 2. w BIOS nie mam przełączenia AHCI-IDE. a wiec nie moge uzyc MHDD.

Bywa, że w najnowszym BIOSie opcja ta już jest, miałem Della w swych
rękach, dopiero po wgraniu newest biosa opcja się pojawiła.

> 3. To formatowanie low-lewel o ktorym pisałes wyjasni czy dysk jest
> logicznie czy fizycznie uszkodzony. moze po zabezpieczeniu danych z
> dysku zrobic to aby sie upewnic?

Zaciągnie po prostu sektory z błędną sumą kontrolną na nowo, uzdatniając
je. Jeśli jednak nośnik jest zwalony, nie da efektu, lub na bardzo
krótko.

> dzis jade do miasta, wiec chyba kupie brakującą kość RAM i dysk. Dysk
> jest dotychczasowy dysk jest SATA, wiec musze szukac takiego własnie.
> Jaki wybrać - jakies wskazówki: czy obroty wybrać 7000 rpm, jaka
> pojemnosc? jaka

To już musisz wybrać. Jako, że ceny nie są za wielkie, to bym wziął
najwyższy, jaki jest.

> firma - masz deoswiadczenia z dyskami więc liczę na jakieś porady. od
> razu kupiłbym dzis, bo bede przy okazji.

Nie mam jakichś konkretnych preferencji, jednak dzisiejsze dyski
procentowo są mniej zawodne... ja mam dobre skojarzenia z Seagate, ale
Caviary też u mnie się spisują. Natomiast wystrzegać się trzeba (i to
jest już ugruntowana opinia) IBM-ów montowanych na Węgrzech - są
procentowo bardzo zawodne. Aż firma IBM zwinęła swoje zabawki od braci
Madziarow.

--
D4
Tu przerwał, lecz róg trzymał, wszystkim się zdawało,