Re: Awaria Windows - poważny problem (długo będzie)

Autor: szymek <cacup_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 03 Nov 2009 - 21:03:39 MET

> Pierwsza sprawa - odtworzyć system na sprawnej kości pamięci, bez
> wsadzania tej drugiej. Sprawdzić, czy problem się powtarza. Bo jeśli
> pouszkadzało sterowniki (zaraz powiem jak), to będziesz się z tym bić i
> nic to nie da, poza nerwami i być może większymi uszkodzeniami danych.

Zabrałem się za ten krok najpierw. Pozostawiłem "dobrą" kość RAM i jako
pierwsze poszły obrazy dysku sprzed wystąpienia problemu. Czyli przywracanie
systemu z obrazu (zrobionego kiedyś tam na dwóch kościach) na dysk -
wszystkie czynności teraz zrobione wykonałem na jednej, dobrej kości RAM.
Po przywróceniu obrazu - problem jest nadal.

Następnie postawiłem świeży od nowa system na jednej kości. Odpaliłem CD z
systemem (mam zintegrowane sterowniki SATA) i tym razem zainstalowałem
system na nowo na partycji C. Po drodze zrobiłem pełny (nie szybki) format
dysku w NTFS. Poszło bez błędów. Potem rozpocząłem instalację systemu.

Po zainstalowaniu i uruchomieniu systemu - tu póki co problemów na razie nie
ma. ( ale: gdy robiłem reinstalacje systemu wczesniej jeszcze na 2 kościach
też długo nic nie było aż zacząłem instalować po kolei update'y i następnie
programy i gdzies po drodze tych czynności problem zaczął sie pojawiać coraz
częściej). Także nie piszę narazie ze jest ok lub problem jest nadal - nie
instalowałem żadnych sterowników ani updateów. Zapuściłem program HDDScan i
zabieram się za ten krok:

> Sprawdź dysk - http://hddguru.com/content/en/software/2006.01.22-HDDScan/

sorka za obrazki z telefonu ale w tej sytuacji mi najwygodniej. poki co
zrobiłem test odczytu linowego (motyl sie robi jeszcze). podsumowanie
testu - tak to wygląda:

Test RD-Read graficzny: http://med.pam.szczecin.pl/~cacup/03112009020.jpg
są tu 4 piki w dół. pierwszy wąski i najgłębszy wystąpił sam z siebie, dysk
przy nim troszke inaczej majaczył (zamiast bezszelestnie lecieć po
powierzchni kilkuktotnie regularnie srobnął - bardzo podobnie jak opisywałem
w pierwszym poscie. 2 pik to uruchomił się wygaszacz, potem dalej był 3 mały
pik - bez roznic w glosie pracy dysku i większy i szerszy czwarty - ponownie
wygaszacz ekranu.

Test RD-Read prostokąty : http://med.pam.szczecin.pl/~cacup/03112009021.jpg
test RD Read podsumowanie: http://med.pam.szczecin.pl/~cacup/03112009022.jpg

> Dobrze, abyś miał możliwość przeskanować także zapis... ale najpierw
> musiałbyś wtedy zrzucić gdzieś wszystkie dane (...)

narazie niebardzo mam, organizuję sobie na to bezpieczne miejsce dla danych
z partcji D

motylek sie dopiero robi

> Zdejmij SMART i zobacz, czy nie pokazują się wykrzykniki w prostokątach,
> jeśli tak, to przy którym parametrze.

zdjąłęm SMART wygląda tak:
http://med.pam.szczecin.pl/~cacup/03112009017.jpg
http://med.pam.szczecin.pl/~cacup/03112009018.jpg