Re: 3 x szybciej czyli W7 - pytanie

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Mon 02 Nov 2009 - 12:31:46 MET

On 2 Lis, 11:53, "Kajetan" <no-m...@no-problem.pl> wrote:
> Użytkownik "Krzysiek" <krzysztofogo...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:1c550ef9-27be-44d7-a159-1d55d499a8eb@p35g2000yqh.googlegroups.com...
> A tak przy okazji - możecie mi pomóc z SBS? Zastanawiam się nad 2003 i
> 2008. 2003 bo jest dużo tańszy, a 2008 bo jest rozwojowy tyle, że ani
> jednego ani drugiego nie wykorzystam w 100%. Z tego pakietu potrzebny
> jest mi Exchange, Share Point i SQL. Nie będę tworzył własnych
> aplikacji etc przynajmniej na początek ;-) SBS 2003 jest na tyle tani,
>
> Policz wszystkie koszty obu SBSów (w tym CALe) zanim podejmiesz decyzję i
> [...]

Liczyłem koszty. Zaletą 2008 są pojedyncze licencję i możliwość
dokupienia pakietów virtualizacji np. laptopa. Jak padnie, podłączasz
drugi i serwer odtwarza jego zawartość z systemem włacznie. Oczywiście
czy system czy tylko dane zleży od ceny ale w jakiś 200 euro się można
zamknąć. Co do 2003 to jak piszesz, będzie problem z rozbudową i za
rok, dwa pójdzie w koszt - wszystko od nowa. Co do 2008 jest OWA. W
połączeniu z VoIP można tworzyć wirtualne stanowiska pracy, a to moze
mi się przydać w najbliższym czasie. Tak sobie gadam i pytam bo 2003
można mieć za 1/3 ceny 2008 ale chyba nie ma sensu na tym oszczędzać.
Wcześniej pytałem też o Remote Desktop ale przez tą usługę to ja się
łącze z moim laptopem, kiedy zostawiam go w biurze. Zdalnie budze,
loguję się i heja! ;-)

Wracając do tematu W7 to ja jestem anty XP. Nigdy nie lubiłem tego
systemu, zawsze był to dla mnie mariaż Win98 z NT, którym MS chciał
odciąć się od DOSowych systemów. Mam na moje nieszczęscie jednego pro
w biurze i jak coś się wali to właśnie to XP. W2K pracuje non stop bez
niczego, a to ma swoje fanaberie i nigdy nie wiesz kiedy wyleci. Ale
do rzeczy. W czasie kiedy XP wchodził doradzałem znajomym W2K bo jest
stabilniejszy. No ale na XP wiecie, lepszy bo się szybciej ładuje!
Dziś tak samo, mówią. Pytam, i co? szybsze to W7? No, nawet szybciej
się ładuje...