Re: System dla 55latka

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Sun 01 Nov 2009 - 18:59:49 MET

On Sun, 1 Nov 2009 17:37:06 +0100, Piotr M <xxx@xxx.pl> wrote:

>Witam.
>
>Kupuję mojej mamie laptopa :P To będzie dla niej duże zderzenie z
>wirtualnym światem. Z obsługa jest na poziomie zerowym. Jaką polecacie
>książkę, programy, techniki, etc, mające na celu wdrożyć bezboleśnie
>obcowanie z Windowsem?

zachecic czyms. pokazac sensownosc uzywania kompa ze wzgledu na np.
jej zainteresowania, kontaktu z innymi. duuuzo cieprpliwosci. moja
mamuska piewszy swoj kontak z kompem, miala z unixowym shellem i
pinem, a byla i jest nadal totalnym beztalenciem technicznym.

>Właściwie całe wsparcie mogę zapewnić jedynie przez
>telefon, przyjeżdżam "raz na święta" i wtedy też mogę zrobić ewentualną
>reinstalację :) Co poblokować aby uniemożliwić mieszanie, kasowanie i
>zmienianie? Jak się zabezpieczyć? Myślałem też o zdalnym pulpicie ale nigdy
>w to się nie bawiłem.

logmein sprawdza sie u mnie, w podobnej sytuacji bardzo dobrze.

>Pozostanie mi jeszcze wybór sprzętu, aby nie za dobry
>(bo po co), ale też aby wszystko chodziło. Ogólnie mam trwogę ;P

po pierwsze. czy jestes pewien, ze twoja mama tego chce, a nie tylko
ze ty chcesz go dla swojej mamy? moze najpier jakis tani netbook, zeby
sie oswoila. jak zahaczy bakcyla to moze wtedy cos powazniejszego?
<rs>