Re: Jaki program do nagrywania p³yt

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Thu 29 Oct 2009 - 11:12:03 MET

U¿ytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisa³ w wiadomo¶ci
news:hcbojo$ibe$1@inews.gazeta.pl...
> Ja nie mam nic przeciwko duzym programom, dyski 1TB+ i RAM sa dzis tak
> tanie, ze kilkaset MB w ktoras strone nie robi mi roznicy. Ale pod
> warunkiem, ze ma to jakies sensowne uzasadnienie, niechby nawet ladny
> wyglad, bo gdzies trzeba bitmapy upchnac. Ale jesli program zajmujacy
> 55MB

Ale¿ w³a¶nie mi o to chodzi! Choæ mi³o by mi by³o, aby bitmapê przed
zawarciem skompresowaæ... jednak nie wymagam tego, nie bêdê p³akaæ,
je¶li bitmapa zostanie ¿ywcem wpisana w plik i zajmie du¿o miejsca.

> potrafi jedynie nagrac i skopiowac plyte, to ja dziekuje. Zreszta Nero
> zawsze bylo krowiaste i powolne.

Pewnie bêdzie, jak z "paszczalowym" programem

Program powitanie;
begin
writeln ('witam ciebie');
end.

Turbo Pascal 3.0 kompiluje to do ok. 30 kB, ale TP7.0 ju¿ do ok. 2.2 kB.
Te¿ IMO za du¿o, ale ponad 10 razy mniej, czyli jednak siê da i o czym¶
to ¶wiadczy. Jêzyk Zdzich (pamiêta kto¶ stare, bodaj¿e "WWW", takie
czasopisma?), po odpowiednim prze³o¿eniu komend, skompilowa³by to do ok.
100 (a nawet mniej) bajtów.

Inny przyk³ad z podwórka - Adobe Acrobat PDF Reader, koby³a gigant
(moco¿erna jak siê masz), a bez mocnej maszyny nie podchod¼. Kontra
szybki i ma³y (i nie wymagaj±cy instalacji! Sam sobie tworzy przypisanie
do otwieranych plików) Foxit Reader, kiedy¶ naprawdê ma³y, dzi¶ no,
rozrós³ siê, ale nadal otwiera siê moment b³ysk i nie szamie zasobów
tyle, ¿e innym programom nie starcza. Ja bez problemów Foxita odpala³em
na 486DX2-66, czas startu byl taki, ¿e nie zd±¿y³êm siê po sempiternie
podrapaæ, a ju¿ pliczek by³ wczytany i tre¶æ na ekranie.

--
Nowy telefon do wiadomej Wiktorii:
{ Tel. 00 38 (098) 534-37-97 } E-mail: vika@mail.zp.ua