Winsock/wirus problem?

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Mon 26 Oct 2009 - 16:16:41 MET

W Windows XP pro SP2 występuje problem z połączeniem sieciowym.
Próbowałem do tej pory: reinstalować sterowniki karty (integra nForce),
naprawa za pomocą WinsockXPFix (ręczne poszukiwanie w rejestrze kluczy
kończy sie fiaskiem ponieważ nie figurują wpisy:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2).
generalnie jest możliwość ustawienia na sztywno IP (normalnie pobiera
automatycznie z serwera DHCP), odbiera pingi z serwera DNS, ze znanych
mi adresów IP z obecnej podsieci i z własnego IP. Wygląda na to, że coś
blokuje system od wewnątrz. Przeglądarka (Firefox 3.5) nie odnajduje
stron WWW. Na polecanie ipconfig /all wywala komunikat o wewnętrznym
błędzie i braku możliwości odnalezienia określonego pliku, nie moze
zbadać nazwy hosta.
Odpalałem Linux BackTrack3 i bez problemu wyłapuje sieć, działaja strony
WWW, natomiast MiniWinowsXP z kompilacji Hiren's Boot CD 10.0 nie
potrafi odnaleźć urządzenia sieciowego.

Jakieś porady?

Pzdr, OMSON