Wybór wersji Windows Serwer

Autor: <marek.grupy_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 20 Oct 2009 - 11:23:11 MET DST

Mam w małej firmie "serwer" na winodws XP pro, ale i licencji brakuje (mam
kilkanaście ludków w sieci) i zarządza sie tym niewygodnie. Serwer usostępnia
pliki do kilku aplikacji w FOX-PRo i ma bazę na SQL EXpress, na której pracuje
kila osób.

Chcę kupić windows serewer 2008 i zastanaweiam się nad wersją. Wersja 2008
standard ? 32 czy 64 bity (czym się tu kierować ?) ? Samą bazę SQL posadziłbym
nadal na SQP EXpressi-e. Serwr mamjaki mam, czyli mocny pecet z dwoma dyskami w
mirrorze. W przysłościu możliwy jest zakup systemu firmy logica, wtedy się
dokupi pełny sql serwer, bo taki mają do tego softu wymóg.

Byłbym wdzięczny za porady ;)

PS. Jak nie dostanę kasy na MS Serwer (mam nadzieję, że dostanę), zastanaiam
się na ile NAS sprawdzi się jako serwer plików w ty sensie, że userzy będą tmam
mieć zamapowane dyski na swoje pliki office itp, a pliki wspomnianej wyżej
aplikacji w fox-pro i baza sql będzie dalej na tym XP ?