Re: Wybór wersji Windows Serwer

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Wed 21 Oct 2009 - 09:34:39 MET DST

marek.grupy@poczta.onet.pl pisze:
> Chcę kupić windows serewer 2008 i zastanaweiam się nad wersją. Wersja 2008

Zazwyczaj Standard wystarcza. Niższe są za mocno okrojone,
a wyższe przede wszystkim obsługują najbardziej rozbudowa-
ny sprzęt.

Zresztą tu masz tabelki z porównaniem:

http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/r2-compare-specs.aspx
http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/r2-compare-roles.aspx

> standard ? 32 czy 64 bity (czym się tu kierować ?) ? Samą bazę SQL posadziłbym

Jeżeli masz 64-bitowy procesor, ja bym polecał jednak wersję
64-bit. Systemy serwerowe zazwyczaj nie potrzebują jakichś
specjalnych sterowników poza to, co jest w systemie, więc
nie powinno być z nimi problemów. Zostaje jedynie sprawdzenie
kompatybilności aplikacji (szczególnie nie-Microsoftowych),
które na serwerze mają działać.

A jeżeli masz więcej, niż 2 GiB pamięci w tym serwerze (lub
planujesz rozszerzenie), to praktycznie obowiązkowo wersja
64-bitowa :)

> PS. Jak nie dostanę kasy na MS Serwer (mam nadzieję, że dostanę), zastanaiam
> się na ile NAS sprawdzi się jako serwer plików w ty sensie, że userzy będą tmam
> mieć zamapowane dyski na swoje pliki office itp, a pliki wspomnianej wyżej
> aplikacji w fox-pro i baza sql będzie dalej na tym XP ?

Windows Server daje o niebo szersze możliwości jeśli chodzi
o integrację usług i autoryzacji użytkowników. W przypadku
większości NASów będziesz musiał osobno zakładać konta na
NASie, a osobno na serwerach aplikacji i usług. Szybko
rozsynchronizują się hasła, nie będziesz miał motywacji, by
wprowadzić sensowną politykę bezpieczeństwa i tak dalej...

|                 |  Politechnika Śląska                   |