Re: Win 7 - roznice miedzy Home Premium, Bussiness, Ultimate

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 12:05:45 MET DST

Rafal M pisze:
> Bez przesady XP ma sie bardzo dobrze.

Bzdura.

> Gwarantuje Ci, ze XP dobije do 10 urodzin majac nadal ponad 50%
> udzialu w rynku.

Wynika to tylko z INERCJI RYNKU. Nie z jego jakości.

Dlaczego dopiero niedawno z rynku zaczęły znikać maluchy
i polonezy? Czyżby dlatego, że były takie rewelacyjne?
Czy też dlatego, że ich użytkownicy dopiero zbierali
pieniądze na wymianę na coś nowszego i lepszego?

> Po za tym, postep techniczy w komputerach domowych w tym momencie
> stoi - tylko marketing mowi co innego.

Jak dla mnie jednak nie stoi. Owszem, zwolnił mocno, ale
ilościowo ciągle prze do przodu.

> Ile procki wielordzeniowe sa juz na rynku? Do tej pory nie przebilismy
> granicy 5Ghz (seryjnie). Karty graficzne? Zero nowosci... tylko

Po co Ci więcej, niż np. 2 GHz? Nie zauważasz wzrostu w
zakresie IPC? Nie zauważasz ciągłego wzrostu wydajności
mechanizmów wirtualizacji czy pamięci podręcznych?

> podkrecanie osiagow . Jestesmy w miejscu, gdy mocniejszych PCetow w
> domu po prostu nie trzeba.

Owszem, czas "życia" komputera domowego zdecydowanie się
wydłużył. Ale właśnie dlatego trzeba wykorzystać możliwości
w celu podniesienia bezpieczeństwa. Zgadzam się, że Vista
zrobiła to w niezbyt dobry sposób (ale po SP2 naprawdę nie
jest tak wolna!). Ale to nie powód, by na siłę trzymać się
XP.

> Teraz dziala tylko marketing - Win 7 w koncu tez jest Vista, tylko
> mniej upierdliwa i z ponaprawianymi bledami.

Oczywiście. A XP to był lekko zmodyfikowany Windows 2000.
Który był nieco podrasowanym NT. Który powstał w sumie jako
inna implementacja pomysłów ekipy tworzącej VMS. Uzasadniaj
dalej ;)

> XP powstal w czasie, gdy o komputerach wielordzeniowych w domu, czy
> grach w rozdzialkach FullHD nikt nawet nie marzyl. I co? Rzeczywistosc
> sie zmienila, a XP nadal daje sobie rade.

Coraz gorzej.

> Kazdy kolejny Windows w tej chwili to bedzie czysty marketing na
> nakrecenie sprzedazy - bo co jeszcze innego w OSie mozna wprowadzic?

Oj, dużo. Popatrz na rozwój Mac OS X.

> Kolejny stopien to juz chyba tylko chmura i sterowanie OSem
> myslami ;-)

Nie. To rozbudowa systemu o mechanizmy umożliwiające jeszcze
prostsze tworzenie aplikacji. Dlaczego w Windows nie ma cen-
tralnego słownika ortograficznego? Dlaczego nie ma silnej
integracji narzędzi typu książka adresowa czy książka z
zakładkami do stron WWW? Takich rzeczy na poziomie użytkow-
nika, a nie jądra, można by powymyślać dziesiątki lub setki.

|                 |  Politechnika Śląska                   |