Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 12:14:43 MET DST

news:2009101008461400@grush.one.pl...

> Ale przecież jedno z drugim jest *nierozerwalnie* związane.

Radek - dla mnie to właśnie UAC jest protezą, którą i tak user
klika bezmyślnie. Kliknie również wtedy, gdy trojan w pierwszej
osobie podniesie larum UAC-a...
Pracując na koncie zwykłego uzytkownika w XP nie mam żadnych
obaw, czy coś mi się "samo zainstaluje", jak to większość userów
tłumaczy. Dla mnie UAC jest po prostu groźny dla bezpieczeństwa.

> Jak to nie? Spróbuj uruchomić z konta zwykłego użytkownika
> pod Windows XP jakiś program wymagający podwyższonych upraw-
> nień. Da się to zrobić jedynie ręcznie i na cały czas "życia"

Pisałem już jak to robić - naprawdę nie jest to trudne...

> programu. W Vista/7 pytanie pada automatycznie i dopiero w

O właśnie - o ten automat chodzi - user klika OK, albo wyłącza
UAC - lepiej edukować, niż wprowadzać tego typu protezy.

> Dlaczego nie? Nawet - AFAIR - Microsoft się przyznał do tego,
> że UAC specjalnie było denerwujące aż tak, by producenci opro-
> gramowania poprawili swoje programy nie widząc w MS szans na
> zmniejszenie uciążliwości UAC.

Dla kogo było denerwujące - dla deweloperów, czy dla userów, którzy
z tego powodu i nie tylko uznali Vistę za następcę Windows ME?
Radek - edukacja raz jeszcze, a nie proteza typu UAC.

Pozdrówka

Piciu