Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 11:34:42 MET DST

Piotr M pisze:
> Tyle tipsów, udziwnień i udogodnień, konfiguracji programików, że mam je
> spisane. Później po reinstalacji człowiek się męczy a nie wie dlaczego bo
> coś zapomniał sobie dogodzić..

Super. A wiesz, że profil można skopiować? :)

> A widzisz, świetny dobry pomysł, interwał czasowy aby jeszcze był. Zbyt
> długo otwarty jakiś folder i sam się zamyka.

*Taką* opcję jeszcze można sobie wyobrazić, aczkolwiek też
byłaby do obejścia, a czasem sama z siebie niepewna (wyobraź
sobie program odpytujący jakiś plik lub katalog, co uniemoż-
liwiałoby samoistne zablokowanie się go).

> Dlatego w tym momencie, ideałem byłby jakiś programik mały co siedziałby
> sobie w pamięci i po każdym klikaniu w katalog wyskakiwałoby okienko z
> żądaniem hasła.

Jakim klikaniu? Zdajesz sobie sprawę, że "klikanie" w Eksplo-
ratorze to znikomy procent dostępów do dysku? Wiele programów
odwołuje się do plików bez klikania. I czasem wielokrotnie.
Chciałbyś 100 razy wpisywać hasło podczas uruchamiania jakie-
goś programu? Albo nie mieć dostępu do plików "bo program nie
korzysta z Eksploratora i nie trzeba klikać"?

> Zainstalowałem Sekretnika spoko programik. Ale (co jest upierdliwe)
> niestety trzeba go za każdym razem włączać żeby zmienić wartości, a później
> (co z kolei bardzo ważne) pamiętać trza aby blokować.

I każdy sensowny program wymaga ręcznego blokowania.

> W miarę mam taki (BTW jaki skrót), ale to nie załatwia sprawy, komuś chcę

Win+L.

> udostępnić lapka, ale po co ma "niechcąco" zerknąć na jakieś pliki czy
> foldery..

A konto gościa to pies?

Nie udostępnia się swojego komputera (jest *osobisty*), a
jeżeli jest to konieczne, to daje się mu konto gościa lub
zakłada nowe, czyste.

> Łomatko, za co ta kara..

Za to, że bezpieczne korzystanie z komputera wymaga wysiłku.

|                 |  Politechnika Śląska                   |