powolne działanie systemu

Autor: Gr <gr_nospam_2_at_gmail.com>
Data: Wed 07 Oct 2009 - 16:02:03 MET DST

Witam,

dzisiaj trzy komputery w mojej sieci posypały się w sposób identyczny (a
raczej system się posypał) sposób. System WinXP SP3, jakaś płyta główna
ASUSA, wszystkie aktualizacje, zainstalowany pakiet Comodo Internet
Security i inne drobne programy, najnowsze sterowniki. Podczas pracy,
system nagle strasznie zwolnił, we wszystkich otwartych programach
pokazał się monit czy zakończyć ich działanie - totalna zamułka (dysk
nie pracował). Po restarcie i wpisaniu hasła widać tapetę oraz kursor.
Ikony pokazują się po 10 minutach. Podobna zamułka jak wcześniej. Lampka
dysku pulsacyjnie delikatnie miga.

Tryb awaryjny działa bez zarzutu. Wyczyszczenie całego autostartu w
msconfig/Uruchamianie nic nie daje. Założenie innego konta użytkownika
i próba logowania na niego nic nie daje. Naprawianie (reinstalka)
systemu Windows nic nie daje. Na jednym kompie zrobiłem format,
zainstalowałem wszystkie aktualizacje, tym razem dałem inny antywirus
(avira) i działa bez zarzutu. Na razie.

Pytanie: co to może być? Gdy dwa komputery (w tym mój) tak się posypały
myślałem że to zbieg okoliczności. Gdy doszedł trzeci nie jestem już
tego pewny (obawiam się żeby jutro nie posypało się kolejnych 10 ;).
Komputery są w innych podsieciach. Czy to może być jakiś wirus/trojan
włamanie (komputery za NATem)? Mój był na 99% czysty. Jutro się zabiorę
za pozostałe dwa komputery, proszę o jakieś rady jak podejść do tego
problemu, jak zdiagnozować problem.

Dzięki z góry.