TrueCrypt+WindowsXPHE=problem

Autor: Kermit <_at_jc.cy>
Data: Mon 05 Oct 2009 - 19:14:20 MET DST

Korzystam z TrueCrypt do przenoszenia danych na pendrive (i nie
tylko). Od jakiegoś czasu (niestety nie potrafię określić od jakiego
momentu) zauważyłem pewien problem.

W szyfrowanym pliku (podmontowanym jako napęd) jest wiele różnych
typów plików (doc, pdf, txt, tex, xls, jpg, archiwa zip i inne). Każdy
z nich jest oczywiście skojarzony z jakimś programem, więc wystarczy
kliknąć, żeby plik się otworzył. To w teorii, bo w praktyce kliknięcie
na plikach typu zip lub jpg (lub próba ich kopiowania) tak kompletnie
"zamraża" system, że pozostaje tylko "twardy" reset. Inne pliki nie
powodują tego efektu. Co ciekawsze, zauważyłem, że "zamrożenie"
następuje jeśli plik jest odpowiednio duży (w przypadku jpg większy od
kilkudziesięciu kB), bo mniejsze otwierają się w skojarzonym programie
bez problemu.

Próbowałem już:
1. Update TrueCrypta do najnowszej wersji
2. Zmiana domyślnie skojarzonego programu
3. Utworzenie całkiem nowego szyfrowanego woluminu i przeniesienie nań
plików
4. Kombinacje z opcjami TrueCrypt
5. Montowanie pliku z rożnych lokalizacji (HD, pen)

Oczywiście nic nie pomogło. Ponieważ efektu tego nie ma na innym
komputerze więc raczej podejrzewam mój Winows XP Home. Nie znalazłem
też kompletnie niczego w systemowych logach ("zamrożenie" nie jest tam
w żaden sposób rejestrowane).
Czy ktoś jest w stanie coś mi poradzić (poza oczywiście reistalem :-)

--
Pozdrawiam
Kermit The Frog