Re: Rozwi±zanie pracy grupowej dla ma³ej firmy ???

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Thu 10 Sep 2009 - 07:26:15 MET DST

On 10 Wrz, 00:34, Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:
> ** Krzysiek <krzysztofogo...@gmail.com> wrote:
>
> Tak jak Ci napisano prawdopodobnie Windows Server 2008 najlepiej Ci podpasuje,
> unika³bym SBS jak ognia, ale jak chcesz oszczêdzaæ... Podam Ci kilka alternatyw
> - mo¿e Ci podejd±, mo¿e nie.

> Zimbra na Linuksie doskonale siê do tego nadaje. Wersja open source jest
> ca³kiem fajna, jak potrzebujesz maintanance (na tyle u¿ytkowników to moim
> zdaniem nie potrzebujesz - ale kto wie) to od niedawna jest polski dystrybutor,
> który siê zajmuje wdro¿eniami tego.

nie, nie ma mowy. ¯adnego linuksa. Moze rozwi±zanie jest darmowe ale
ja kompletnie nie znam tego systemu, nie chce i nie mam czasu na
szukanie, weryfikowanie serwisantów. Ostatnio pogoni³em 3 programistów
PHP i sam zaj±³em siê budow± strony.

> No to profile mobilne/p³ywaj±ce - w zasadzie standardowa funkcja Windows/Active
> Directory. Modulo, ¿e jak to laptop to na serwerze bêdziesz mia³ dane z
> ostatniej synchronizacji czyli logowania przy obecno¶ci kontrolera domeny i
> serwera plików. Oraz ustawienie profili mobilnych/p³ywaj±cych z laptopami
> u¿ywanymi przez roadwarriors (pracownicy, którzy rzadko siê pojawiaj± w firmie)
> to jest trochê roboty.

no wodzisz, a pod SBS nie ma ;-)

> Do tego postawi³bym dedykowanego kompa (mo¿e byæ co¶ ma³ej formy w racku itd.)
> na Endian Linux - wersja bezp³atna ma OpenVPN i ca³kiem sensownie dzia³a.

po co? Vigor 2910VG i mam do 32 tuneli VPN + inne jego zalety.

> Moim zdaniem bez sensu stawiaæ to w ma³ej firmie - lepiej wykupiæ us³ugê
> fax2email u jakiego¶ sensownego operatora.

Mam wirtualn± PABX we Freeconect. Ale mam te¿ normaln± liniê i nie
widzê przeszkód aby wpi±æ j± w sieæ.

> Zale¿y co masz na my¶li. :) Je¿eli MS SQL no to MS SQL na Windows.

No w³a¶nie, od 2 lat nie by³o ¿adnych problemów z SQL Express 2005 a
pracuje 24h. To po co zmieniaæ?