Re: Rozwiązanie pracy grupowej dla małej firmy ???

Autor: kamil <kamil_at_spamwon.com>
Data: Wed 09 Sep 2009 - 14:44:00 MET DST

"Krzysiek" <krzysztofogorek@gmail.com> wrote in message
news:729c5aee-b2ce-4e7e-9839-6b8cea98daad@t13g2000yqn.googlegroups.com...

> - poczta firmowa w jednym miejscu

SBS

> - baza kontaktów w jednym miejscu

SBS i sharepoint badz foldery publiczne exchange

> - pliki użytkowników zlokalizowane w jednym miejscu (tak aby nic nie
> było powiązane ze stacją użytkownika, padnie laptop, kupuje nowy,
> wpinam do sieci i pracownik ma wszystko włącznie z bazą ulubione
> przeglądarki).

SBS

> - terminarz, a w zasadzie wspólny kalendarz, tak aby reszta wiedziała
> kiedy szefa nie ma, a szef wiedział, jak ludzie planują urlopy i
> wszyscy wiedzieli kiedy trzeba zadzwonić do klienta, którego obsługuje
> Ania ale jest na L4 i musi tam zadzwonić Krysia, a ja - szef muszę
> widzieć jak i czy się z tego wywiązały.

SBS i sharepoint praktycznie out of the box, badz najzwyklejszy shared
calendar w outlookach, ale patrz nizej [*]

> - dostęp zdalny VPN (choć to mam realizowane przez router już teraz)

skoro masz juz router, nie bawil bym sie w stawianie tego na SBS. bez
routera przydalo by sie doinstalowac ISA, a to juz zjada troche zasobow
(baza SQL firewalla z dzialajacym ISA dla ~10 uzytkownikow potrafi ponad 1GB
RAMu pochlonac)

> - fax PSTN dystrybuowany do skrzynek mailowych (wybranych lub
> wszystkich)

SBS

> - serwer SQL

SBS + MS SQL, wystarczy w zupelnosci

> Myślę, też ze z czasem będzie powstawała baza wiedzy, czyli
> rozwiązania popularnych problemów (firma handlowo-techniczna) więc coś
> takiego jak Intranet też by było mile widziane.

Teoretycznie sharepoint mozna do takich zastosowan uzyc, ale nawiazujac do
[*], pomysl nad jakims systemem CRM. Niekoniecznie microsoftowy, na rynku
jest kilka tanszych a nawet bezplatnych.

> Sprzętowo chcę to oprzeć na małym serwerku zbudowanym samodzielnie na
> płycie głównej Intela z jakimś tanim prockiem np. E2220 tak aby
> później wraz ze wzrostem obciążenia wymienić CPU na coś z końcówki
> listy C2D, a może i Quad. Zakładam, że maszyna w przeciągu dwóch lat
> będzie obsługiwać docelowo 5-8 kont. Myślę, że taki sprzęt wystarczy.
> W każdym razie biorę tu pod uwagę oprogramowanie OEM, które powinno
> zapewnić wszystko co potrzeba przez min. 5 lat.

Przede wszystkim pamiec, jesli ma na tym jakis sensowny intranet biegac, nie
zaszkodzi przynajmniej 4GB wlozyc, co przy obecnych cenach RAMu nie zaboli.

> Chodzą mi po głowie też usługi terminalowe. Jedna instalacja offica
> dostępna dla wszystkich, bo i tak użytkowany od biedy, a stale pracuje
> się na oprogramowaniu dedykowanym o MS OE 2007. Generalnie nowa
> infrastruktura ma odłączyć pracownika od biurka. Czy będzie w firmie,
> czy będzie pracował w domu ze złamaną nogą - nie może zauważyć

Pisales wczesniej o laptopach, VPN rozwiazuje problem. ;)

> Czy jako doświadczeni administratorzy możecie coś doradzić?

Przede wszystkim jesli zdecydujesz sie na SBS (nie najgorszy produkt),
zaplanuj wszystko dobrze przed instalacja. Srodowisko jest tak silnie
oskryptowane, ze pozniejsze dlubanie w uslugach czesto prowadzi do klopotow
i cos, co zrobisz dwoma kliknieciami w 2003, tutaj bedziesz przez 2 dni
rozgryzac.. Ja ostatnio zaczalem doceniac ten system wlasnie u takich malych
klientow, glowna zaleta to zintegrowane licencje dla Win i Exchange,
zaoszczedza troche pieniedzy przy "duzym" 2003.

Pozdrawiam
Kamil