Rozwiązanie pracy grupowej dla małej firmy ???

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Wed 09 Sep 2009 - 09:33:25 MET DST

Witam!
Mam taki mały dylemat. Na koniec roku szykuje mi się wymiana serwera w
firmie. Jest to aktualnie DELL C600, z PIII 750MHz (na zasilaczu) i
384MB RAM ;-) Pracuje na tym SQL Express 2005 pod kontrolą W2K oraz
standardowo serwer plików realizowany przez udostępnione foldery.
Rozwiązanie tymczasowe działa 24h na dobę od 2 lat ;-) Pojawiają się
jednak potrzeby, a w szczególnie:

- poczta firmowa w jednym miejscu
- baza kontaktów w jednym miejscu
- pliki użytkowników zlokalizowane w jednym miejscu (tak aby nic nie
było powiązane ze stacją użytkownika, padnie laptop, kupuje nowy,
wpinam do sieci i pracownik ma wszystko włącznie z bazą ulubione
przeglądarki).
- terminarz, a w zasadzie wspólny kalendarz, tak aby reszta wiedziała
kiedy szefa nie ma, a szef wiedział, jak ludzie planują urlopy i
wszyscy wiedzieli kiedy trzeba zadzwonić do klienta, którego obsługuje
Ania ale jest na L4 i musi tam zadzwonić Krysia, a ja - szef muszę
widzieć jak i czy się z tego wywiązały.
- dostęp zdalny VPN (choć to mam realizowane przez router już teraz)
- fax PSTN dystrybuowany do skrzynek mailowych (wybranych lub
wszystkich)
- serwer SQL

Myślę, też ze z czasem będzie powstawała baza wiedzy, czyli
rozwiązania popularnych problemów (firma handlowo-techniczna) więc coś
takiego jak Intranet też by było mile widziane.

Sprzętowo chcę to oprzeć na małym serwerku zbudowanym samodzielnie na
płycie głównej Intela z jakimś tanim prockiem np. E2220 tak aby
później wraz ze wzrostem obciążenia wymienić CPU na coś z końcówki
listy C2D, a może i Quad. Zakładam, że maszyna w przeciągu dwóch lat
będzie obsługiwać docelowo 5-8 kont. Myślę, że taki sprzęt wystarczy.
W każdym razie biorę tu pod uwagę oprogramowanie OEM, które powinno
zapewnić wszystko co potrzeba przez min. 5 lat.

Chodzą mi po głowie też usługi terminalowe. Jedna instalacja offica
dostępna dla wszystkich, bo i tak użytkowany od biedy, a stale pracuje
się na oprogramowaniu dedykowanym o MS OE 2007. Generalnie nowa
infrastruktura ma odłączyć pracownika od biurka. Czy będzie w firmie,
czy będzie pracował w domu ze złamaną nogą - nie może zauważyć
różnicy ;-) Telefony już wyemigrowały do VoIP odkrywając zalety kodeka
G.711A ;-)

Czy jako doświadczeni administratorzy możecie coś doradzić?