Re: Zapychanie się partycji systemowej-PODSUMOWANIE

Autor: Zosia <Z_at_osia.pl>
Data: Thu 03 Sep 2009 - 05:12:39 MET DST

<Michał Kawecki>:

> Prześledź jeszcze raz uważnie proponowaną procedurę: nie mam tam mowy o
> łączeniu partycji.
Tak zrobię.

> No i właśnie to ten archaiczny fdisk narobił Ci tych wszystkich
> kłopotów. Fdisk powstał na potrzeby DOS-a, który dwóch partycji
> podstawowych na tym samym dysku nie był w stanie obsłużyć, i stąd
> wynikła konieczność sięgnięcia po partycje rozszerzone i dyski logiczne.
Nie będę go już więcej używać.

<JoteR>:

> A Ty wtedy przekornie z rozwijalnej listy
> wybierz H:. Następnie przywracasz na tę partycję z backupu (z płytek czy z
> drugiego dysku) cały katalog "Program Files", który tym sposobem znowu jest
> na H: i programy tam zawarte nawet nie zauważą, że zmienił się układ
> partycji.
I o to mi chodziło, źeby TERAZ tych programów nie przeinstalowywać. Jeśli tak
można to jest to metoda dla mnie. :-)

<Skalski>:

W BootIt to mniej więcej będzie wyglądało tak:
http://www.terabyteunlimited.com/howto/index.htm
---> Example of how to Resize Partitions (video) ~2MB
Super strona. Instrukcji w postaci video jest tam więcej. A ten konkretny przykład
ściągnęłam sobie na dysk żeby go mieć nawet bez połączenia z Internetem.

Mam już płytki do poprzerzucania. I tu odpowiedź dla JoteRa:
> A czemu nie na 240-kę i ten dodatkowy dysk USB? Nie zmieszczą się?
Niestety, tam też już luźno nie jest. :-(
Na weekend będę miała UPS. Lepiej go mieć i nie potrzebować niż odwrotnie.
Zatem zabieram się do porządków, a następnie do zmian w partycjach.

Jeszcze raz za wszystko bardzo dziękuję i pozdrawiam
Zośka