Re: Zapychanie się partycji systemowej-PODSUMOWANIE

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 02 Sep 2009 - 22:26:15 MET DST

Dnia Wed, 2 Sep 2009 22:03:18 +0200, Zosia napisał(a):

> Ale ja mam tylko jedną partycję podstawową, więc jej rozszerzenie może nastąpić
> tylko przez połaczenie z dyskiem logicznym.

Prześledź jeszcze raz uważnie proponowaną procedurę: nie mam tam mowy o
łączeniu partycji.

> Metoda JoteRa polegająca na zlikwidowaniu
> partycji od E: do H: niestety odpada ze wzgędu na programy zainstalowane na H:.
> Natomiast ich odinstalowanie i zainstalowanie od nowa byłoby prawie tak samo
> czasochłonne i pracochłonne jak instalacja systemu od nowa, a na to sobie pozwolić
> nie mogę.

Literki można w niemal dowolny sposób nadawać partycjom. Tylko partycja
C jest wyłączona spod zmian. Możesz więc np. zrobić taki układ: pierwszy
dysk C i E, drugi dysk D i H.

> Przy okazji zdałam sobie sprawę, że nie wiem jak założyć na dysku więcej niż jedną
> partycję podstawową. Ale może Windowsy na to pozwalają. Do tej pory zakładałam
> partycje albo programem fdisk albo przy pomocy instalatora Windows podczas instalacji
> systemu.

No i właśnie to ten archaiczny fdisk narobił Ci tych wszystkich
kłopotów. Fdisk powstał na potrzeby DOS-a, który dwóch partycji
podstawowych na tym samym dysku nie był w stanie obsłużyć, i stąd
wynikła konieczność sięgnięcia po partycje rozszerzone i dyski logiczne.
A Windows XP zawsze najpierw proponuje założenie partycji podstawowych.

> Bardzo Ci dziękuję za zainteresowanie moim problemem, wiele wyjaśnień i sugestii.
> Muszę teraz sobie to wszystko jeszcze raz przemyśleć. Najważniejsze to nie dopuścić
> do utraty danych z jednej strony a zapchania się partycji systemowej tak że system
> nie wstanie z drugiej.
> Przy docelowej reinstalacji systemu pozakładam partycje zupełnie inaczej.

Przede wszystkim nie dopuść, żeby ich było więcej niż dwie na dysk :-).

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/