Re: Zapychanie się partycji systemowej

Autor: Zosia <Z_at_osia.pl>
Data: Fri 28 Aug 2009 - 22:41:23 MET DST

Dziękuję za odpowiedzi.

Przede wszystkim chcę w tej chwili uniknąć reinstalacji systemu.
Wiem, że to byłoby najlepsze i już wiem, że na partycję systemową
muszę przeznaczyć dużo więcej miejsca. W tej chwili mam na nią
przeznaczone 5,85 GB i boję się zmienić to bez reinstalacji systemu.
Ale jeśli ktoś może podpowiedzieć jakąś bezpieczną metodę powiększenia
tej partycji bez reinstalacji systemu to będę bardzo wdzięczna.

Niestety istnieją programy, które podczas instalacji albo w ogóle nie pozwalają
zmienić gdzie mają zostać zainstalowane (nie ma Browse przy C:\Program Files)
albo pomimo możliwości zmiany C: na np. D: i tak część ładują na C:
Przykładem tu może być program antywirusowy AVG Free 8.5, który pomimo
zainstalowania na D:\Program Files\AVG ładuje bez pytania folder wielkości
865 MB na C:\Documents and Settings\All users\Dane aplikacji\avg8.
To nie jedyny taki program.

Odnośnie poczty to nie ma problemu, bo od początku mam ją na partycji D:
(D:\Dane aplikacji\Identities\{.....}\Microsoft\Outlook Express).

Co do kompresji, to zrobiłam ją już jakiś czas temu.

Punkty przywracania czyszczę, tymczasowe wyrzucam, pliki aktualizacji
przenoszę na inną partycję.

RAMu mam 2GB, chyba więcej niż naprawdę potrzeba.

Jutro spróbuję zainstalować FileMon, który doradził Sempiterna (dodatkowe dzięki :-).
Komfortu nie było od dawna, ale ostatnio sytuacja się wyraźnie pogorszyła i muszę
dojść do tego co szczególnie przyczynia się do coraz szybszego zapychania.

Aha, zapomniałam napisać, że używam WinXP Pro SP2.

Pozdrawiam
Zośka