Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 21 Aug 2009 - 00:36:07 MET DST

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> Ale te opinie są *jednoznaczne*, prawda? A że programiści zwykle stosują się
> do wytycznych producenta systemu, więc ich spytaj, czemu nie uważają folderu
> Program Files za właściwy pod zapis logów. Kto wie, może sami to wymyślili
> ;->.

Czyli nie potrafisz wskazać żadnego dokumentu MS i dorabiasz ideologię, że blog
jakiś tam programistów jest wiążącym standardem? Urocze.

> Powinny być w AllUsers albo w ProgramData.

Mogą być jak go w ten sposób skonfigurujesz. :) Problem w tym, że Apache w
swoich wnętrznościach nie potrafi przetwarzać zmiennych zarejestrowanych w
Windows. Takie przetwarzanie to byłby dodatkowy stopień skomplikowania, a
Apache w zamierzeniu ma być prosty.

Apache używa APR i stara się być serwerem przenośnym czyli nie uzależniać się
zbytnio (więcej niż to konieczne) od własnościowego API danego systemu.

Fork Apache np. apache-win mógłby działać w ten sposób (obsługiwać funkcje
logowania via API Windows) tylko jakoś nikt go nie popełnił - widocznie nikomu
nie było to potrzebne.

Tyle, że to naprawdę *nie* jest realny problem - jak zainstalujesz Apache na
Viście to on się odpali, będzie sobie serwował strony i zapisywał logi.
Lokalizację w której masz strony jak i lokalizację do zapisywania logów możesz
sobie swobodnie zmienić jak Ci przeszkadza.

(...)

> C:\Inetpub nie jest folderem chronionym przez UAC.

Hehe no i wracamy do punktu wyjścia. Jesteś typem osoby, która patrzy
bezkrytycznie. MS zaproponował UAC to wszyscy muszą uznać te rozwiązanie za
super najlepsze i się dostosować - wcale tak nie jest. Rzeczywistość weryfikuje
takie zapędy.

> Weź się nie ośmieszaj. Gdzie tam jest cokolwiek napisane o tym, że pliki
> konfiguracyjne można sobie ot tak rozrzucać po przepastnych podfolderach
> /var? :->. Toż miały one wszystkie być w /etc.

Nie potrafisz czytać ani nie rozumiesz uniksów.

/etc jest *host* specific czyli konfiguracja specyficzna dla danego
hosta/komputera. /var/lib służy do przechowywania *stanu* aplikacji/systemu
przy czym nie konkretnego hosta tylko np. klastra. Co jest opisane w FHS tylko
Ty po prostu nie rozumiesz co czytasz. Albo w ogóle tak jak z Apache jesteś o
czym przeświadczony o czym nie masz pojęcia.

> I właśnie o tym wcześniej napisałem. Ten system jest po prostu koszmarnie
> zaprojektowany.

Pewnie dlatego od lat uniksy obsługują połowę infrastruktury świata w ogóle
(przypominam FHS to unix, nie tylko Linux). :)

> A Ty chcesz, żeby podobnie było w Windows, bo Ci się wytyczne nie podobają...

1. Nie - ja nic takiego nie chcę, weryfikuję bzdury, które wypisujesz.
2. JAKIE WYTYCZNE mi się nie podobają? Zapytałem Cię o wytyczne to jedyne co
potrafisz przedstawić to jakiś blog "programistów" to gówno są nie wytyczne.
Pokaż coś co pochodzi od Microsoftu.