Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 20 Aug 2009 - 23:40:36 MET DST

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> [...]

   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Nie jestem programistą. Zdam się więc na opinie programistów:

Ale *opinie* to co innego niż wytyczne producenta systemu prawda?

> "For logging to a common file without special ACLs, use something like
> string saveFolder =
> Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.CommonApplicationData)
> + @"\MyCompany";
> which references the folder in
> C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\MyCompany
> on XP,

> and something like
> C:\ProgramData\MyCompany
> under Vista. "
> http://stackoverflow.com/questions/465785/best-location-for-exception-log-files-windows

No cholera, a ten MS SQL Server pcha logi do Program Files...

> Jak rozumiem, zeszliśmy na temat logów przypadkowo, bo podstawowym problemem
> był brak możliwości modyfikacji przez usera plików konfiguracyjnych
> umieszczonych dość nieszczęśliwie w folderze instalacyjnym Apache, prawda?

Nieprawda - wybierasz to co Ci wygodnie. Poza tym gdzie niby mają być
umieszczone te pliki konfiguracyjne Apache? W katalogu użytkownika? Skoro to
usługa *systemowa*?

A taki IIS trzyma pliki konfiguracyjne w %WinDir%\System32\Inetsrv\Config - to
chyba jeszcze gorzej nie?

> To zwróć uwagę, że w podlinkowanym wcześniej dokumencie z MSDN widnieje też
> takie sformułowanie: *Do not write per-user information or user-writable
> information to Program Files or Program directories.*

No i Apache tego nie robi. Log serwera Apache to nie jest "per-user
information". Serwer Apache to nie jest Gadu-Gadu tylko usługa systemowa.

> Wyjaśnij mi teraz króciutko, czy stwierdzenie "zapisuję w C:\Program
> Files\Apache 2.2\htdocs pliki po kilka tysięcy razy dziennie, bo tworzę
> skrypty stron internetowych" nie odnosi się czasem do "user-writable
> information"?

Nie. W analogicznym przypadku C:\inetpub czy jak to tam było to nie odnosi się
czasem do "user-writable information"?

> I czy w takim razie Apache jest zgodny z tymi zaleceniami, czy też może
> jednak nie?

Jest zgodny. Ale jak to się mówi gówno chłopu nie zegarek.

http://www.pathname.com/fhs/2.2/fhs-5.1.html