Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 19 Aug 2009 - 01:04:24 MET DST

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> Żadne programy nie powinny zapisywać swoich plików roboczych ani danych w
> Program Files. Takie przyjęto zasady tworzenia aplikacji zgodnych z Windows
> Vista oraz Windows Server 2008. Przykładowe linki z opisami zamieszczam
> poniżej. Natomiast SQL Server jest aplikacją szczególną, której nie
> zmodyfikowano zapewne z uwagi na konieczność zachowania kompatybilności z
> wcześniejszymi wersjami.

A no tak - MS SQL jest super bo zapisuje logi do Program Files i jest
szczególny, natomiast Apache jest be bo zapisuje logi do Program Files i przy
okazji nie jest szczególny... Taaa.

> http://4programmers.net/Z_pogranicza/Zrozumie%e6_User_Account_Control
> http://www.directionsonmicrosoft.com/sample/DOMIS/update/2008/05may/0508acmssa.htm

Phehe **jakieś** stronki - daj źródło z MS albo odpłyń.

> Bzdurne porównanie. W Panelu Sterowania uruchamiasz aplikacje, których
> głównym zadaniem jest umożliwienie użytkownikowi wykonywania czynności
> administracyjnych, wpływających na działanie całego systemu. Dlatego w tym
> kontekście jest on oczywiście zgodny z Vistą.

No więc jak mostek sieciowy dodajesz z VirtualBox - to jest to niekoszerne, jak
dodajesz mostek sieciowy z Panelu Sterowania to jest to koszerne. Modulo
"aplikacje szczególne". A nadal jakiś potwierdzeń np. w dokumentacji Microsoftu
brak...

> Może i nie, nie znam go za dobrze.

To nieco głupie nie? Nie znać zbyt dobrze ale wiedzieć lepiej?

> Oparłem się na tym, co napisał mój przedpiśca, tj. że u niego każdorazowe
> jego uruchomienie wywołuje okienko UAC. Być może spowodowane jest to
> niestandardową instalacją tego programu. Ale mogę się tylko domyślać.

Kwestia tego kolegi to inna sprawa - on 15 razy dziennie przeładowuje Apache.
;)

Natomiast ja cały czas (sorry za może ostry ton ale czemu nie - usenet służy do
dyskusji) pieję do tych Twoich zarzutów niedostosowania czegoś tam do Visty.
Przykład Windows 7 (poluźnili durne założenia bo rynek okazał się twardszy)
pokazuje, że nie zawsze, wszyscy, ze wszystkim muszą się dostosować do jedynie
słusznych wytycznych np. Visty - takie podejście kończy się tym, że po prostu
wyłączą przeszkadzajki i tak będzie działać.

Odnoszę wrażenie, że Ty *bezkrytycznie* wierzysz w słuszność tego mechanizmu z
Visty podczas gdy sam Microsoft w Windows 7 zrewidował nieco tę politykę.

Moim zdaniem głównym problem z UAC jest to, że to jest zbyt namotane - niewiele
ludzi rozumie jak to działa, więc zamiast się dostosować to wyłączą i tyle.