Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 19 Aug 2009 - 00:47:37 MET DST

Dnia Tue, 18 Aug 2009 19:25:17 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

> ** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:
[...]
> Och pacz Pan to taki MS SQL Server 2008 jest niezgodny z Vistą bo zapisuje
> "pliki robocze" w Program Files? :) A rozróżniasz usługi systemowe (i gdzie one
> zapisują) od programów użytkownika?

Żadne programy nie powinny zapisywać swoich plików roboczych ani danych
w Program Files. Takie przyjęto zasady tworzenia aplikacji zgodnych z
Windows Vista oraz Windows Server 2008. Przykładowe linki z opisami
zamieszczam poniżej. Natomiast SQL Server jest aplikacją szczególną,
której nie zmodyfikowano zapewne z uwagi na konieczność zachowania
kompatybilności z wcześniejszymi wersjami.

http://4programmers.net/Z_pogranicza/Zrozumie%e6_User_Account_Control
http://www.directionsonmicrosoft.com/sample/DOMIS/update/2008/05may/0508acmssa.htm

> VirtalBox do podniesienia swojego interfejsu nie generuje promptu UAC. Odrób
> lekcje. Natomiast za pomocą jego interfejsu możesz robić rzeczy, które będą
> wymagać uprawnień administracyjnych (np. dodanie mostkowanego interfejsu). W
> tym kontekście to pewnie Panel Sterowania też jest niezgodny nie? :)

Bzdurne porównanie. W Panelu Sterowania uruchamiasz aplikacje, których
głównym zadaniem jest umożliwienie użytkownikowi wykonywania czynności
administracyjnych, wpływających na działanie całego systemu. Dlatego w
tym kontekście jest on oczywiście zgodny z Vistą.

> Virtual PC nie robi tego samego co VirtualBox.

Może i nie, nie znam go za dobrze. Oparłem się na tym, co napisał mój
przedpiśca, tj. że u niego każdorazowe jego uruchomienie wywołuje
okienko UAC. Być może spowodowane jest to niestandardową instalacją tego
programu. Ale mogę się tylko domyślać.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/