Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 18 Aug 2009 - 19:25:17 MET DST

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> Znowu nie zrozumiałeś, o czym pisałem.

Znowu nie zrozumiałeś, o czym pisałem.

> To może króciutko: aplikacja, która zapisuje swoje pliki robocze w folderze
> Program Files, nie jest zgodna z Vistą (vide Apache).

Och pacz Pan to taki MS SQL Server 2008 jest niezgodny z Vistą bo zapisuje
"pliki robocze" w Program Files? :) A rozróżniasz usługi systemowe (i gdzie one
zapisują) od programów użytkownika?

> Aplikacja, która do podniesienia swojego interfejsu GUI wymaga akceptacji
> UAC, choć nie wykonuje nic co wymagało by podniesienia uprawnień, nie jest
> zgodna z Vistą (vide VirtualBox).

VirtalBox do podniesienia swojego interfejsu nie generuje promptu UAC. Odrób
lekcje. Natomiast za pomocą jego interfejsu możesz robić rzeczy, które będą
wymagać uprawnień administracyjnych (np. dodanie mostkowanego interfejsu). W
tym kontekście to pewnie Panel Sterowania też jest niezgodny nie? :)

> Dla kontrastu podam przykład Virtual PC, który robi to samo co VirtualBox,
> ale UAC się go nie czepia.

Virtual PC nie robi tego samego co VirtualBox.

Och no bingo. :)