Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Colin <michkol_at_gmail.com>
Data: Mon 17 Aug 2009 - 23:08:03 MET DST

Konrad Kosmowski wrote:
> Natomiast w sumie ciekawe jest po co kilkanaście razy dziennie włączać i
> wyłączać serwis - on jest po to aby sobie wisiał w tle.
>
> W przypadku Apache może chodzi o to, że po zmianie konfiguracji trzeba serwis
> przeładować - no ale kilkanaście razy dziennie?

To też - ale największym problemem jest to, że jakikolwiek zapis do
htdocs powoduje wyświetlenie tego okna.
Grupa "Administratorzy" ma pełny dostęp, moje konto do tej grupy należy,
ale pojawia się ciągle prompt UAC.

A czasami rzeczywiście kilkanaście razy robię reload, bo np. wyczyściłem
log i chcę, żeby zaczął logować od nowa, czy jak dodaję nowe VirtualHosty.

> W przypadku WireShark instalowana jest usłga NPF, która służy właśnie do tego
> aby użytkownicy bez uprawnień administratora mogli się wpinać w sterowniki
> sieci, ona powinna sobie po prostu działać i nie ma w ogóle po co jej
> restartować.

Taka usługa się nie zainstalowała, bo nie zezwoliłem na to - nie chcę,
żeby np. konto Gość miało dostęp do sniffera.

> W przypadku VirtualBox również rejestrowana jest usługa i też nie ma
> konieczności jej restartowania podczas pracy systemu.

Jak uruchamiam VirtualBox (interfejs, a nie usługę) jako zwykły
użytkownik, to do Shared Folders nie mogę dodać niektórych folderów,
m.in. Program Files. Ustawiłem więc we właściwościach, żeby był zawsze
uruchamiany jako administrator i działa, ale co uruchomienie pojawia się
UAC.