Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 17 Aug 2009 - 22:45:44 MET DST

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> Apache, Wireshark, VirtualBox w dalszym ciągu nie są zgodne z Vistą?

A w czym mają być zgodne? To są serwisy systemowe - nic dziwnego, że przy
próbie restartu wyskakuje prompt UAC. Weź sprawdź zanim zaczniesz wypisywać
podobne bzdury.

Natomiast w sumie ciekawe jest po co kilkanaście razy dziennie włączać i
wyłączać serwis - on jest po to aby sobie wisiał w tle.

W przypadku Apache może chodzi o to, że po zmianie konfiguracji trzeba serwis
przeładować - no ale kilkanaście razy dziennie?

W przypadku WireShark instalowana jest usłga NPF, która służy właśnie do tego
aby użytkownicy bez uprawnień administratora mogli się wpinać w sterowniki
sieci, ona powinna sobie po prostu działać i nie ma w ogóle po co jej
restartować.

W przypadku VirtualBox również rejestrowana jest usługa i też nie ma
konieczności jej restartowania podczas pracy systemu.

UAC tutaj specjalnie nie przeszkadza w niczym.

> To smutne... Nie wiem na co jeszcze czekają autorzy tych aplikacji, czasy XP
> już na pewno nie powrócą.

A to w XP z użytkownika o ograniczonych prawach możesz zrestartować serwis ot
tak bez problemu?