Re: Vista Business - Uprawnienia

Autor: cpt.Zbik <_at_o2.pl>
Data: Wed 12 Aug 2009 - 14:00:01 MET DST

Michal Kawecki pisze:
> Upraszczając, jedyna różnica między kontem "zwykłego usera" a kontem
> "administratora" jest taka, że to pierwsze do podniesienia uprawnień
> wymaga wpisania pełnych poświadczeń w okienku UAC, a to drugie - jedynie
> akceptacji. Co zresztą można sobie swobodnie poustawiać w gpedit.msc.
> Pozostałe różnice dotyczą np. traktowania danego konta przez usługi
> systemowe (np. usługi terminalowe, udostępnianie plików etc.) tudzież
> przez system uprawnień NTFS.

Czyli jak ustawić UAC żeby można było spokojnie pracować z systemem?
Jakieś przydatne stronki z opisem konfiguracji ?

> Niektórych programów nie da się uruchamiać w trybie zgodności.

U mnie nie da się żadnego programu uruchomić w trybie zgodności "uruchom
jako..." po prostu funkcja jest niejako wyłączona wiecznie 'zamglona'.

> A możesz mi zdradzić, co właściwie chcesz ustawiać we właściwościach
> usługi RPC? Bo wiesz, Vista chroni swoje ważne usługi i pliki systemowe
> także przed nierozważnymi działaniami administratora. Zakładając jednak,
> że _na_pewno_ wiesz, co chcesz tutaj osiagnąć, to pewnie nie sprawi Ci
> też problemu uruchomienie edycji usług systemowych na prawach systemu.
> Wtedy będziesz miał pełną kontrolę nad wszystkim.

W sumie nic nie chce robić ale dziwi mnie ze nijak nie mogę uzyskać
dostępu do tych usług. Poza tym już 2 razy wywaliło mi 'Błąd serwera
RPC" i później reset (po 30 sek). I nie za bardzo wiem jak uruchamiać
poszczególne rzeczy na prawach danego użytkownika (może runas ? )

> A co już zdążyłeś nabroić w systemie? Wyłączałeś jakieś usługi?
> Tweakowałeś go? Pytam nie bez powodu, bo Vista w domyślnej konfiguracji
> jest całkiem sensownie poustawiana i właściwie nie potrzebuje
> szlifowania. Problemy zaczynają się wówczas, gdy chcemy ją na siłę
> upodobnić do XP-ka...

Możliwe że nabroiłem z uprawnieniami i ustawieniem właściciela
poszczególnych plików i poza tym mam jakoś dziwnie ustawionych użytkowników:
Grypy:
System
Administratorzy (Alpha/Administratorzy)
INTERAKTYWNA
Użytkownicy:
Ja (Alpha/Ja)
Administrator (Alpha/Administrator)

Czy tak powinno być? Co to jest Grupa Interaktywny ? Ogólnie mam jeszcze
kilka pytań dot. tego sytemu bo prawda jest taka że przesiałem się z XP
pro i może faktycznie zbytnio chciałem to tego wrócić pod Vistą. Jeśli
jest jakaś strona z poradnikiem jak ustawić sobie wszystko (szczególnie
UAC ) bylbym wdzięczny za wskazanie.

--
Pozdrawiam
cpt.Zbik