Re: Lotus Notes vs Exchange

Autor: Michał <wolvverine_at_antyspam.tlen.pl>
Data: Wed 12 Aug 2009 - 12:56:54 MET DST

Dnia 2009-08-11, wto o godzinie 21:51 +0200, Skrypëk pisze:
> Użytkownik "Michał"Wolvverine" Panasiewicz" <wolvverine@antyspam.tlen.pl>
> napisał w wiadomości grup

> A jaką ma niby zaletę korzystanie z podróbki? :]
Choćby tą że nie zawsze potrzebujesz pełnej funkcjonalności, masz IMHO
lepszÄ… kontrolÄ™ nad systemem od strony serwera, brak sztucznych
ograniczeń licencyjnych w różnych wersjach serwerów Windows, brak
problemów licencyjnych, mniejsze rzeczywiste koszty (zarówno wdrożenia
jak i utrzymania).
I żeby była jasność mówię o środowiskach tak do 100-150 stacji
roboczych, przy większych jest to zupełnie inna dyskusja i inna skala.

> Ech, ci linuksiarze, dla których Windows NT kończy się na autologowaniu na
> jedno lokalne konto jak w Win9x :P
Jeśli tego nie zauważyłeś to linux jest systemem sieciowym od narodzin.

Co do "autologowaniu na jedno lokalne konto jak w Win9x" to wydawało mi
się że rozmawiamy o rozwiązaniach dla małych/średnich/dużych instalacji
a nie o gościu posiadającym 1 swój komputerek w domu. Więc proponuję tą
część wątku zakończyć.
Dodatkowo zapoznaj siÄ™ z http://www.likewise.com/ tak poza dyskusjÄ….

> Ale ja naprawdę chciałbym się dowiedzieć jakie to niby bariery wprowadza
> domena (oprócz tych ideologicznych), a nikt mi nie chce powiedzieć.

Ale ja nie pisałem o domenie, uważam że Domena/AD to jedno z lepszych
rozwiązań jeśli mamy dużo (czyt: min 4-5) stacji roboczych na Windows
(Linux też ładnie może być zintegrowany z AD, zależy tylko od tego jaka
funkcjonalność jest potrzebna, sam integruję większość posiadanych
systemów Linux-owych z AD jeśli jest już wdrożone w firmie).

Chodziło mi o sztuczne ograniczenia w funkcjonalności produktów M$ (np:
licencyjne) a nie konkretnie o domenÄ™ windows NT/AD.

Co do innych ograniczeń, to zobacz na zgodność z otwartymi standardami i
interoperacyjność produktów M$, brak jej generuje dodatkowe (niemałe)
koszty, zarówno na wdrożenie jak i późniejsze utrzymanie.
Dopiero ostatnio zaczęło sie to powoli zmieniać (zgodność z LDAP w AD
(RFC), Obsługa open dokument w MS Office 2007 sp3)

PS: dokładniej uważam że M$ ma dwa dobre rozwiązania AD i RDP

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [at]chrome [dot]pl
e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [at] pld-linux [dot]org