Re: czy jednak avast?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 31 Jul 2009 - 19:02:39 MET DST

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości
news:h4v1qo$jmh$4@inews.gazeta.pl...
> jednak przechodze na darmowego antywirusa - czy Avast [w porownaniu z
> innymi
> darmowymi] najbardziej jest OK dla w2k/xp ?
> Mam raczej proste wymagania:
> - mozliwosc skanowania plikow/archiwow spod prawej myszy

Ma.

> - wykrywalnosc [także] heurystyczna

Ma.

> - aktualizowanie bazy wirusow [nie musi byc automatycznie]

Ma. Zarowno automatyczne, jak i ręczne.

> - modul "guard", monitor stale pracujacy w tle, z mozliwoscia
> wylaczenia w

Ma. Możliwość istnieje.

> czasie sesji systemu,ale tez mozliwosc wylaczenia ladowania monitora
> przy
> boot systemu.

A w to się nie wgryzałem, ale chyba by się dało zrobić.

> Wiem,ze walkuje sie ten temat na okraglo w sieci, "jaki av" - ale tez
> nie
> jest to pozbawione sensu tak calkowicie, w koncu rzeczywistosc zmienna
> jest... Zawsze mialem platne av, ale poczytalem o avascie i odnosze
> wrazenie, ze jest calkiem calkiem + za free.

Czasem nawet jest zbyt czuły :) Ja wolę takiego, niżby nie złapał.

> Jest bezpiecznie?

Nie jest to ideał, są lepsze programy, ale jeśli ma się choć
bladozielone pojęcie o bezpieczeństwie, to jest to dobre narzędzie,
które raczej nie zawiedzie.
Monitoruje też ruch WWW i przerywa połączenie z serwerem, gdy w
ściąganym pliku siedzi wirus.
Ma też, od wersji 4.8, moduł anty-rootkit.