Vista - Volume Shadow Copy Service - kilka pytań odnośnie obrazu dysku

Autor: Paweł <ppf9_at_USUN_TOpoczta.fm>
Data: Thu 30 Jul 2009 - 23:39:41 MET DST

Witam wszystkich

Wczoraj przeinstalowałem Vistę i teraz chciałbym zrobić obraz tej Visty,
żeby nie trzeba było kiedyś tracić czasu na przeinstalowanie systemu. Z
tego co zauważyłem, to teraz wszystkie programy(probowalem Ghost 14 i
jakis Drive Image XML) używają tego mechanizmu Volume Shadow Copy
Service(VSS) i powiem wam, że mam jakies mieszane uczucia do tej
technologii, przynajmniej, jeśli chodzi o robienie obrazu dysku
systemowego. Do niedawna używałem starego poczciwego Ghosta
uruchamianego w Dosie z dyskietki bootojacej(wersja nr 8, czy jakos tak)
i wszystko było OK, ale teraz mam nowego kompa i tamten Ghost nie widzi
dysku w tym nowym kompie. Macie może pomysł jak uruchomić tamtego
Ghosta, lub powiedzcie, czy ta technologiaa VSS sprawdza się przy
robieniu obrazów dysków systemowych? U mnie sprawa przedstawia się tak,
że mam partycję C z Vistą i D z programami.
Z tego co mi wiadomo, to ta technologia powoduje robienie migawki
aktualnie uzywanych plikow, a przez to program robiacy kopie moze bez
problemu skopiowac dane nie obawiajac sie o blokade pliku itp. Moje
obawy wiaza sie z tym, ze nie bardzo wiem jak to jest dokladnie robione
dla np 20-30 GB danych. Nieda sie chyba zrobic jednoczesnie "migawki"
tylu danych? a co za tym idzie dane moga byc niekompletne. Chodzi mi
dokladnie o taka sytuacje:
Sa dwa pliki zalezne od siebie. Np jak jest cos zapisane w jednym pliku,
to na podstawie zawartosci pierwszego pliku jest cos tam tworzone w
drugim i teraz chodzi o to, ze moze nastapic taka sytuacja, ze moze
skopiowac zmieniona zawartosc pierwszego pliku, a zawartosc drugiego
pliku moze byc skopiowana nie zmieniona(bo pora na skopiowanie tego
drugiego pliku nie bedzie taka sama jak tego pierwszego), a co za tym
idzie teoretycznie moglyby byc jakies problemy z ta sytuacja.
Czy moglibyscie mi to wytlumaczyc dokladniej, zebym sie pozbyl tych
moich obaw, lub byscie polecili jakis program, ktory robi obraz z
jakiegos liveCD. Niestety, ale nie mam wystarczajaco duzo miejsca, zeby
specjalnie na zrobienie obrazu instaloac drugi system.