Re: oznaczanie plików kolorami

Autor: robot <_at_onet.pl>
Data: Tue 28 Jul 2009 - 15:14:29 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> Jak dasz widok szczegółów, to jedną z kolumn, które można
> sobie włączyć, jest właśnie ocena pliku ustawiana gwiazdkami.
> Na pewno jest ona dostępna dla plików multimedialnych (testo-
> wałem na MP3).

Widoku ze szczegółami nigdy nie używam ponieważ one mnie
nie interesują a zabierają ogromne ilości miejsca na ekranie.

No ale włączyłem dla testów, żeby wypróbować te gwiazdki.
Oczywiście jet to marnotrawstwo miejsca na ekranie z dwóch
powodów. Po pierwsze miejsce niepotrzebnie zaczynają zajmować
gwiazdki. W moim wymarzonym systemie z kolorami dodatkowe
miejsce nie jest wymagane. No ale gwiazdki nie zajmują jeszcze
tak dużo. Drugi powód to tak jak pisałem, niepotrzebnie
zajmowane miejsce przez szczegóły. A wyłączenie poszczególnych
szczegółów nic nie daje. To znaczy, widok ze szczegółami:

http://filip.ugu.pl/explorer2/Untitled-2_copy.jpg

a ja chce tak:

http://filip.ugu.pl/explorer/Untitled-1_copy.jpg

To tyle jeżeli chodzi o marnotrawstwo miejsca. No chyba,
że to sie da jakoś lepiej skonfigurować.

Kolejna rzecz, to ergonomia tych gwiazdek. W systemie z kolorami
(jak w thunderbirdzie) wystarczy zaznaczyć dowolną wiadomość
lub kilka wiadomości i wcisnąć na klawiaturze 1 i są oznaczone
tak jak chcę. Dla jednego pliku taka operacja trwałaby ułamek sekundy.
A w systemie z gwiazdkami - klikam na plik/pliki prawym klawiszem
myszki, następnie klikam we właściwości, potem na szczegóły.
Przechodzę do pola z gwiazdkami i klikam na nie na gwiazdki) myszką
dwa razy. To już mamy 5 kliknięć naliczone. Potem jakoś na czuja
zmieniam ilość tych gwiazdek, czyli kolejne klikniecie. No i na koniec
ostatnie kliknięcie, na ok, chyba, że ktoś lubi klikać to może
jeszcze najpierw kliknąć na "zastosuj".
I to ma być jakaś wygoda? A może są jakieś skróty do tych gwiazdek,
o których jeszcze nie wiem?

> Te same informacje zresztą (i gwiazdki do zmiany oceny) są
> dostępne w panelu podglądu pliku u dołu okna folderu.

A tego to u siebie jakoś nie widzę.

pozdrawiam