64 bity vs 32 bity

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Fri 17 Jul 2009 - 15:47:31 MET DST

Witam

Zastanawiam sie nad zmiana systemu na Win7, jednak nie wiem czy
bezpieczniej pozostac przy 32 bitach czy moze jednak przejsc na 64 bity.
Plusy to oczywiscie mozliwosc korzystania z wiekszego rozmiaru RAMu i
wieksza wydajnosc natywnych 64 bitowych aplikacji. Minusy to potencjalny
brak sterownikow - ale zainstalowalem Win7 RC i zasadniczo wszystkie
komponenty zostaly zainstalowane, wiec teoretycznie to nie bedzie problemem
(nie sprawdzalem jeszcze podlaczenia cyfrowki, MP3ki, kierownicy - ale
zakladam, ze nie bedzie problemu, bo dwa pierwsze w XP32 nie wymagaly
dodatkowych sterownikow, a kierownica Logitecha pewnie ma lub bedzie miec
drivery odpowiednie).
Bardziej jednak zastanawia mnie soft. Np. zainstalowalem 64 bitowego
Firefoxa i juz nie dziala Flash (chociaz kilka razy instalowalem plugina).
Wiem, ze moge zainstalowac wersje 32 bitowa, tylko wlasnie jakie sa tego
minusy i wady? Czy soft 32 bitowy dziala zupelnie normalnie w systemie 64
bitowym? Czy moze jest jakos emulowane srodowisko 32 bitow i dziala de
facto wolniej niz dzialalby w Win7 32 bity?
Czy proces 32 bitowy w systemie 64 bitowym ma dostepne 2GB pamieci jak w
Win32 czy wiecej?
Wreszcie jak to jest z wersjami Win 7, bo ponoc wersja Home ma miec
ograniczenia co do rozmiaru obslugiwanej pamieci, wiec moze nie warto brac
np. wersji Win 7 Home 64 bit?
Dzieki z gory za pomoc.

--
pozdrawiam