Re: 64 bity vs 32 bity

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 18 Jul 2009 - 00:14:29 MET DST

** Norbert <noreply@reply.no> wrote:

> Bardziej jednak zastanawia mnie soft. Np. zainstalowalem 64 bitowego Firefoxa
> i juz nie dziala Flash (chociaz kilka razy instalowalem plugina). Wiem, ze
> moge zainstalowac wersje 32 bitowa, tylko wlasnie jakie sa tego minusy i
> wady? Czy soft 32 bitowy dziala zupelnie normalnie w systemie 64 bitowym?

Tak. Nie będą działać za to sterowniki 32-bitowe - czyli również programy,
które grzebią blisko sterowników np. firewalle, które wpinają się nisko w
interfejs.

> Czy moze jest jakos emulowane srodowisko 32 bitow i dziala de facto wolniej
> niz dzialalby w Win7 32 bity?

Działa natywnie nic nie jest emulowane. W kwestii wydajności to tylko fakt, że
dla 32-bitowej aplikacji będą musiały zostać załadowane 32-bitowe biblioteki
czyli będzie nieco więcej mielenia dyskiem przy uruchamianiu (ale to złagodzi
prefetch i podobne bufory) oraz większe zajęcie RAM.

> Czy proces 32 bitowy w systemie 64 bitowym ma dostepne 2GB pamieci jak w
> Win32 czy wiecej?

Ma 4GiB.

> Wreszcie jak to jest z wersjami Win 7, bo ponoc wersja Home ma miec
> ograniczenia co do rozmiaru obslugiwanej pamieci, wiec moze nie warto brac
> np. wersji Win 7 Home 64 bit?

Szukaj na stronach Microsoftu - szczerze mówiąc dopóki nie zobaczę pudełka i
licencji to nawet jeżeli MS to ogłosi to jest to w zasadzie nieformalne i
niewiążące - w sensie poczekaj na finalne wersje wtedy będzie wszystko jasne.
Nie wydaje mi się aczkolwiek aby mieli wprowadzać jakiś idiotyczny limit - tzn.
nie wprowadzą na 64-bit limitu 4GiB pamięci operacyjnej bo to przecież w ogóle
niwelowałoby główną zaletę 64-bitów (teoretyczną większą wydajność procesora
można pominąć w większości zastosowań systemu klasy Home).